آمارها از وضعيت كلان جهاني در صنعت فلزات اساسي و معدني از بهبود شرايط حكايت دارد و رشد بهاي فلز مس و نيز سنگ آهن از نشانه‌هاي بهبود اوضاع اقتصادي است.

علي اسكندري كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق گفت: در بازده زماني بلندمدت بايد نگاه ويژه‌اي نسبت به صنايع بزرگ كشور داشت كه در ميان آنها دو صنعت پتروشيمي و معدني از مزيت نسبي مطلوبي براي سرمايه‌گذاري و كسب بازدهي بلندمدت برخوردارند.  
 
وي افزود: بازارهاي كالايي در ايران نيز در شرايط كنوني با اقبال همراه بوده و اين روند با توجه به كمبود برخي كالاها در حوزه‌‌هاي مختلف و در نتيجه بالا بودن ميزان تقاضا تشديد شده است.  
 
اسكندري تصريح كرد: در اين شرايط گرايش به بازارهاي كالايي براي حفظ ارزش پول بسيار مناسب بوده و اين امر بازارهاي انواع كالاها را همچنان با اقبال همراه كرده است.  
 
اين كارشناس اقتصادي گفت: روند معاملات سهام اين گروه و برخورداري از نقدشوندگي مناسب به دور از صف‌هاي سنگين فروشندگان از اقبال مناسب سرمايه‌گذاران و سهامداران به سهام معدني‌ها حكايت دارد.  
 
وي ارزيابي خود پيرامون عملكرد شركت‌هاي معدني و سنگ‌آهني را چنين عنوان كرد: طي گزارش‌هاي سه ماهه شركت‌ها موفق به پوشش پيش‌بيني‌ها حتي اندكي بالاتر از بودجه‌هاي برآوردي شوند كه نشان مي‌دهد آنها از برنامه‌هاي خود قدري جلوتر هستند.  
انتهاي پيام/  
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، نفت ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار