ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با مشارکت مردم دوستدار اهل بیت این استان اقدام به بازسازی و توسعه امامزاده سید لَر گرجستان نموده اند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات،حسین احمدی در این باره گفت: هموطنان ارجمند از ایران به همراه متبرعی اهل ترکیه در زمینه بازسازی و توسعه این امامزاده ستاد را یاری نموده اند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم افزود: طرحهای انجام شده در این امامزاده شامل نما کاری داخل و بیرون ، گچ کاری و سنگ کاری کف، ایوان و دفتر امامزاده ؛ ساخت بناهای جانبی لازم چون سرویس بهداشتی و وضوخانه، آشپزخانه و حمام؛ تهیه منبع آب و لوله کشی و ساخت کتیبه های داخل و سردر است که از اواخر سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد.
وی در خصوص تامین اعتبارات این عملیات ها گفت: برای تامین مصالح مورد نیاز  تاکنون سفیر ایران در گرجستان مبلغی معادل 10 هزار دلار و متبرع ترکیه ای مبلغ 3000 دلار اهدا کرده اند و هزینه انتقال این مصالح را نیز متبرع قمی برعهده گرفته است.
احمدی ادامه داد: برای انجام عملیات عمرانی هم 80 نفر نیروی انسانی فنی مهندسی ماهر هر کدام به طور میانگین 20 روز به صورت داوطلبانه به گرجستان اعزام شده اند.
شایان ذکر است که حرم امامزاده سید لَر از فرزندان امام حسن مجتبی علیه السلام است که در منطقه شیعه نشین قفقاز شهر مارنه اولی در فاصله 30 کیلومتری تفلیس قرار دارد.  این امامزاده در مناسبتهای مختلف مذهبی به خصوص عاشورای حسینی میزبان شیعیان این منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار