همکاری های بخشی و بین بخشی ارگان ها زمینه ساز برطرف کردن مشکلات است و برای کمبود دارو هم باید همکاری هایی صورت گیرد.

پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: بحث دارو بحث پیچیده ای است و باید وزارت بهداشت، تامین اجتماعی، خدمات درمانی، گمرک، بانک مرکزی دست به دست هم بدهند تا خدمات قابل قبولی داشته باشند. 
 
وی گفت: تلاش برای کمتر کردن موانع برای اینکه قیمت داروها کمتر شود و در اختیار مردم قرار گیرد زیاد است و کمبود دارو وجود دارد و این یک واقعیت است. 
 
وی اظهار داشت: در چند وقت اخیر صد و پنجاه و چهار مورد کمبود دارو وجود داشت که وزیر بهداشت با رایزنی هایی که با گمرک و بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو داشت توانسته است تا حدودی این کمبودها را جبران کند. 
 
وی گفت: همچنین یارانه ها باید از طریق بیمه ها به مردم پرداخت شود و اینکه باید سی درصد مردم و هفتاد درصد بیمه پرداخت کنند اجرا نمی شود. 
 
وی اظهار داشت: برای رفع این مشکل نیاز به زمان برنامه ریزی منابع است تا درد سال های آینده این مشکل را برطرف کنیم. 
 
*بودجه تنها ملاک نیست 
 
پیوندی ادامه داد: بودجه تنها نمی تواند مشکلات را برطرف سازد بلکه باید همه ساختارها با مدیریت صحیح حرکت کند. 
 
وی گفت: از اولویت های ما در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ساماندهی شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: با ساماندهی این موضوع به مردم آسیب کمتری خواهد رسید و با آموزش و پژوهش مشکلات را کمتر خواهیم کرد. 
 
*طرح پیشگیری در بحث بهداشت طرح ایده آلی است
 
پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این خصوص توضیح داد: برنامه خاصی برای طرح پیشگیری در بحث بهداشت خواهیم داشت که طرح ایده آل و خوبی است. 
 
وی ادامه داد: حدود بیست و پنج سالی است که اصلاحاتی صورت گرفته و با این تغییرات سطح سواد تغییر وضعیت زندگی و اوج کارها بهداشتی در پیشگیری بی تاثیر نیست. 
 
وی اظهار داشت: انجام کارهای بهداشتی در سطح عالی رضایت مندی افزایش می یابد و اتلاف منابع به سرعت کاهش پیدا می کند و کار درمانی آسوده تر انجام می گیرد. 
 
*تشخیص بیماری های پانکراس معظل ساز شده است 
 
بیماری هایی در زمینه پانکراس و مجاری صفراوی و بیماری پیچیده ای است و معظلاتی هم در زمینه تشخیص بیماری وجود دارد. 
 
وی افزود: از آنجایی که تشخیص این بیماری در مراحل پیشرفته صورت می گیرد و تشخیص هزینه بردار است باید با آگاهی دادن به مردم پیشگیری سلامت را به مردم هدیه بدهیم. 
 
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آموزش و پژوهش تا بهداشت و درمان را به عهده دارد. 
 
وی افزود: کمک وزارت بهداشت و همراهی دانشگاهیان فضا را به فضای تعالی خواهد رساند تا رضایت مندی مردم افزایش یابد ما در صدد هستیم نه تنها بیماری پانکراس و مجاری صفراوی بلکه با آموزش و پژوهش به پیشگیری از بیماری ها کمک کنیم./ع2
برچسب ها: دارو ، بهداشت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار