خريد و فروش بازار سرمايه باعث رسيدن به عدد 66 هزار واحدي وگرماي بازار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،اين روز ها رشد شاخص ها در بازار  بورس تهران به امري طبيعي تبديل شده از زماني که بازار هاي رقيب در کسادي به سر بردند سرمايه گذاران راغب به سرمايه گذاري در اين بازار شدند.چشم انداز مثبت تحولات سياسي و عملکرد شرکت هاي بورسي و همچنين ارائه گزارش شرکت ها رونق بورس را دو چندان کرد. در هشتمين روز  مهرماه شاخص با باقي ماندن بر قله ي 66 هزارواحدي جايگاه خود را تثبيت کرد و بازار در استراحت به سر مي برد.

بنابر اين گزارش،شاخص کل امروز 8 مهرماه با رشد 156 واحدي از مرز 66 هزارواحدي گذشت و شاخص صنعت نيز با رشد 296 واحدي به عدد 56 هزارو 720واحد،شاخص بازار اول با رشد 149 واحدي به عدد 50 هزارو 528 واحد و شاخص بازار دو با رشد 122 واحدي به عدد 122 هزارو 815 واحد رسيد.

بيشترين تاثير را در شاخص پالايش نفت بندر عباس با تاثير 144 واحد،گسترش نفت و گاز پارسيان با تاثير 63 واحد،مديريت پروژه هاي نيروگاهي با تاثير 51 واحدي بيشترين تاثير را در رشد شاخص  داشتند.

امروز روز خوبي براي صنايع پتروشيمي خليج فارس،ملي صنايع مس ايران،بانک صادرات ايران،بانک تجارت و بانک پارسيان نبود.

پالايش نفت بندرعباس،س.نفت وگازو پتروشيمي تامين و ايران خودرو از نمادهاي پر بيننده بازار و  کشتيراني جمهوري  اسلامي ايران،پالايش نفت بندرعباس و پالايش نفت لاوان بهترين تقاضاو کارت اعتباري ايران کيش،بيمه دانا و صنعتي دريايي ايران بهترين عرضه را در بازار داشتند.

وبيشترين حجم معامله را  بانک صادرات ايران،سرمايه گذاري توسعه ملي و ايران خودرو  داشتند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، شاخص ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار