عده ای از دختران جوان با رژیم های سخت لاغری تلاش می کنند تا زودتر از موعد به فرم دلخواه تناسب اندام خود برسند، اما این روند بسیار برای دختران خطرناک است.

احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در تمامی سنین سوء تغذیه ناشی از کمی دریافت موادغذایی کافی و مناسب بسیار خطرناک و مشکل ساز است.

وی افزود: برخی از افراد به ویژه دختران جوان با گرفتن رژیم های سخت لاغری به پرخوری عصبی و بی اشتهایی عصبی دچار می شوند و احتمال موفقیت درمان نیز کاهش پیدا می کند.

وی در ادامه گفت: در تمامی سنین، سوء تغذیه ناشی از کمی دریافت موادغذایی کافی و مناسب، افراد را تهدید می کند.

وی اذعان داشت: در زمان رشد و نمو هر کمبودی اتفاق افتد، تاثیر نامطلوب و درازمدت و گاه غیر جبرانی را بر سلامتی فرد تحمیل می کند.

وی تصریح کرد: برخی از نوجوانان و به ویژه دختران نوجوان هنگامی که رژیم می گیرند که به احتمال زیاد با دریافت انرژی به مقدار کمتر از حد لازم، مقدار آهن و سایر مواد مغذی مورد نیاز آنها به اندازه کافی تامین نخواهد شد و به بدن و سلامتی فرد لطمه جدی وارد می شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه کمی از دختران بر اثر رژیم های سخت به بی اشتهایی عصبی و یا پرخوری عصبی دچار می شوند که با طولانی تر شدن زمان این حالت، پیش آگهی این بیماری بدتر شده و احتمال موفقیت در درمان به شدت کاهش پیدا می کند.

وی در خاتمه گفت: برخی از نوجوانان از داروهای افزایش دهنده اشتها و برخی مکمل های غذایی استفاده می کنند که این داروها نیز گاهی با ایجاد عوارض جانبی در فرد همراه هستند و برخی اوقات نیز با تاثیرات شدید بر اشتها، آنها را به پرخوری و ایجاد آمادگی برای چاقی دوران های بعدی زندگی سوق می دهد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار