"آناتولی آنتونوف" معاون وزیر دفاع روسیه امروز در دیدار با "لاسینا زربو" Lassina Zerbo دبیر اجرایی دبیرخانه کمیسیون مقدماتی سازمان پیمان منع آزمایش هسته ای جامع بر لزوم تسریع تایید پیمان منع آزمایش هسته ای جامع تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری ایتارتاس؛ وزارت دفاع روسیه ضمن یادآوری سطح بالای همکاری با دبیرخانه فنی موقتی گفت: دو طرف درباره طرح هایی برای تشکیل ساز و کار راستی آزمایی پیمان منع آزمایش هسته ای جامع به ویژه آغاز فعالیت ایستگاههای ساز و کار نظارت بین المللی روسیه و بازرسی از مکان های آزمایش گفتگو کردند.

"آنتونوف" بر موضع قاطع روسیه در حمایت از اجرای فوری پیمان منع آزمایش هسته ای جامع تاکید کرد. این پیمان عنصری کلیدی در امنیت هسته ای و منع اشاعه به حساب می آید.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، پیمان منع آزمایش هسته ای جامع را تصویب کرد و امضای آن از سال 1996 آغاز شد.

این پیمان تکمیل کننده پیمان منع آزمایش جزئی سال 1963 است که بر اساس آن ، آزمایش سلاح هسته ای در فضا، زیر آب و فضای بیرونی غیرقانونی است و این ممنوعیت شامل آزمایش هسته ای در زیرزمین نمی شد.

بر اساس پیمان منع آزمایش هسته ای جامع، کشورهای امضا کننده متعهد می شوند از انفجارهای هسته ای درهمه محیط ها برای اهداف نظامی و غیرنظامی خودداری کنند.
کشورهای خاصی که موافقت شان با این پیمان برای اجرایی شدن آن ضروری است هنوز آن را امضا و تایید نکرده اند.

آمریکا و چین از جمله کشورهایی هستند که این پیمان را امضا کرده اما آن را تایید نکرده اند. کمیسیون مقدماتی سازمان پیمان منع آزمایش هسته ای جامع سازمانی بین المللی است که اختیار برگزاری گفتگو و به نتیجه رساندن این توافقنامه ها را دارد.

این ساز و کار نظارتی بین المللی شبکه ای جهان از ایستگاههای نظارتی دارد و با شناسایی رویدادهای ناقض این پیمان، به روند راستی آزمایی پایبندی کشورها به این پیمان کمک می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار