نخستين جشنواره طبيعت و روستا گردي استان چهارمحال و بختياري در روستاي ياسه چاه شهرستان سامان آغاز به كار كرد.

در اين جشنواره، ظرفيت تاريخي و طبيعي روستاي استان چهارمحال و بختياري با محوريت ياسه چاه، بخش هوره به عنوان يك روستاي هدف گردشگري معرفي شده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري گفت: اين جشنواره با رويكرد معرفي ظرفيت هاي صنعت گردشگري با محوريت روستا و آشنايي روستاييان با اقتصاد گردشگري به مدت سه روز برگزار مي شود.
مژگان رياحي در آغاز به كار اين جشنواره افزود: معرفي طبيعت و بافت تاريخي و توليدات و محصولات باغي روستايي به عنوان يكي از ظرفيت هاي گردشگري از اهداف اين جشنواره است.
وي گفت: تعدادي از روستاهاي چهارمحال و بختياري به دليل بافت تاريخي و طبيعي به عنوان روستا هدف گردشگري معرفي شده است و برگزاري جشنواره ها فرصت معرفي اين روستاها را فراهم مي آورد.
رياحي هدف از برگزاري اين جشنواره را شناسايي مناطق گردشگري این استان دانست و افزود: با برگزاري اين جشنواره، مي توان زمينه هاي مختلف گردشگري را معرفي كرد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختیاری گفت: جذب گردشگر در مناطق مختلف از ديگر اهداف برگزاري جشنواره طبيعت و روستا گردي است.
وي افزود: برگزاري جشنواره پخت آش محلي و برگزاري نمايشگاه صنايع دستي به صورت اكو موزه در خانه هاي روستايي، گشايش پايگاه اطلاع رساني و راهنمايي گردشگران استان چهارمحال و بختیاری از برنامه هاي جشنواره روستا گردي است.
رياحي گفت: قايقراني در زاينده رود و معرفي قابليت هاي گردشگري و اقتصادي اين رودخانه به گردشگران، ديدار از بافت تاريخي روستاي ياسه چاي، برگزاري مراسم آييني نظير گردو چيني، باران خواهي و بازي هاي بومي و موسيقي محلي، و تورهاي رايگان آشنايي با جاذبه هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري از برنامه هاي جنبي پيش بيني شده در اين جشنواره است.
امام جمعه شهرستان سامان نيز گفت: سير و سفر در قران مورد تاكيد قرار گرفته است و انسان ها با سفر تجربيات تازه اي را كسب مي كنند.
حجت الاسلام سيد احمد ميردامادي افزود: جذب گردشگر نيازمند توسعه زير ساخته ها مي باشد و براي توسعه اين صنعت بايد زير ساخت هاي گردشگري فراهم شود.
فرماندار سامان نيز گفت: بيش از 40 درصد از باغات استان چهارمحال و بختياري در شهرستان سامان قرار دارد و اين طبيعت يك ظرفيت مناسب براي جذب گردشگر مي باشد.
اسفنديار قرباني افزود: برگزاري اين جشنواره در شهرستان سامان در راستاي معرفي جاذبه هاي گردشگري نقش مهمي خواهد داشت.
وي گفت: جشنواره روستا گردي در ياسه چاه با هدف توسعه اشتغال پايدار، رونق محصولات باغي، معرفي محصول بادام و گردو به عنوان محصولات اين روستا برگزار مي شود.
قرباني گفت: اين جشنواره به مدت سه روز با هدف معرفي توانمندي هاي اقتصادي و محصولات برتر باغي استان چهارمحال و بختياري، در روستاي ياسه چاي ( ياسه چاه ) شهرستان سامان برگزار مي شود.
به گفته وي، اين جشنواره در قالب 21 غرفه توانمندي هاي اقتصادي و محصولات برتر باغي استان چهارمحال و بختياري را معرفي مي كند.
وي افزود: هدف از اين جشنواره، تحقق شعار سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي و معرفي جاذبه هاي گردشگري روستاي تاريخي ياسه چاي (ياسه چاه) و قابليت ها و جاذبه هاي گردشگري این استان به گردشگران در بخش كشاورزي است.
روستاي تاريخي ياسه چاي ( ياسه چاه) در 50 كيلومتري مركز استان چهارمحال و بختياري و در حاشيه زاينده رود قرار دارد.
دالان هاي قديمي و بافت معماري خاص، روستاي بدون كوچه ياسه چاي ( ياسه چاه ) را به يك روستاي هدف گردشگري تبديل كرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.