هیچ کشوری در منطقه در عمل کاشت حلزون گوش به پای ایران نرسیده و نوبت عمل این بیماران به کمتر از 2 ماه کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت باشگاه خبرنگاران؛ تعدادی از مطبوعات خبری را منتشر کرده که تعدادی از بیماران ام اس مقابل داروخانه سیزده آبان جمع شده و اعتراض نسبت به مشکلات دارویی داشتند. 
شخصی در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت گفت: اینجانب صبح تا ساعت 3 در مقابل داروخانه حضور داشتم، ولی هیچ گونه تجمع یا اعتراضی در این مکان مشاهده نکردم و از بی خبری راجع به خبر منتشره اظهار داشتند. 

دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به همین موضع تجمع گفت: این خبر ساختگی کامل بوده و شما برای پیگیری بهتر می توانید از داروخانه 13 آبان جویا شوید و از خبرگزاری که این شایعه را پخش کرده، شکایت خواهیم کرد. 


وی در پاسخ به سوال مطالبات بیماران ام اس گفت: این گروه بیماران مطالبه دارند و انتظار دارند که دارو را رایگان دریافت کنند و اگر سازمانهای بیمه ای فرانشیز را عوض کنند، ما نیز استقبال می کنیم. 

 ایمپلنت دندانی در سراشیبی قیمت 

هفته گذشته حاشیه پزشکی به موضع ایمپلنت دندانی پرداخته شد که اختلاف بر سر قیمت آن بود، اما این موضوع امروز با حضور دندانپزشک ها، مسئولان وزارت بهداشت و تجهیزات پزشکی ها در جلسه ای به این موضوع پرداختند. 

دکتر سیدان دبیر انجمن ایمپلنت دندانی در پاسخ به سوال امکانپذیر بودن تهیه ایمپلنت دندانی ارزان با توجه به صحبت های وزیر محترم بهداشت، گفت: با رنج بالا و پائین داریم به آن سمت حرکت می کنیم و لیست قیمت هایی که دکتر کیوانی دارند، برای خود ما بسیار شگفت برانگیز بود. 

دکتر کیوان رئیس اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، گفت: قیمت های پایه باید کنترل شود تا اجهافی از طرف واردکننده به بیمار نشود و همکارانم دستمزدها را محاسبه کنند. 

دکتر هوشمند دبیر انجمن پریودونتولوژی گفت: من این قول را می توانم به شما بدهم، با این حرکتی که آقای دکتر امروز شروع کردند، تا 30 درصد خدمات درمانی که در سراسر کشور صورت می گیرد، افت قیمت خواهد داشت. 


عدم تخلیه داروخانه بعد از یکسال 

داروخانه ای که به دلیل احتکار دارو توسط بازرسین وزارت بهداشت پلمپ شده بود، حال فردی که داروخانه را به دکتر داروخانه اجاره داده بود، یکسالی است که منتظر داروخانه از دارو تخلیه شود. 

صاحب ملک در گفتگو با خبرنگار بهداشت باشگاه خبرنگاران، گفت: طبق حکمی که ما گرفتیم، ساختمان باید تخلیه شود و به انبار داروهای شهید بهشتی منتقل شود، اما هیچ سازمانی پاسخگوی این داروها نیست و به ما می گویند داروی قاچاق را به انبار منتقل می کنند و اگر قاچاق نباشد، نمی توان منتقل کرد. 

شریفی بازرس ویژه سازمان غذا و دارو گفت: بیش از 90 درصد از داروها منتقل شده و در پاسخ به غیر اصلی بودن پلمپ افزود: آنجا پلمپ بوده و صاحبان آنها رفتند و پلمپ را خراب کردند. 
 
وی افزود: دکتر داروخانه مبلغ ده میلیارد تومان به پخش ها بدهکار است که با صحبت با قاضی و لیست برداری از داروها تمام داروها به پخشی که بیشترین بدهکار را دارد تحویل داده شود و ایشان از هفته آینده برای تخلیه کامل محل خبر دادند. 
 
 عدم وجود پارکینگ مناسب بیمارستان مدرس 

دکتر باقری رئیس بیمارستان مدرس از نبود محل مناسب جهت توقف و پارک خودروها برای دکترین این بیمارستان خبر داد که در صورت شرایط اضطراری باید ماشینها را رها کرده تا به بیمار برسیم. 

 درمان بیش از 5 هزار نفر با کاشت حلزون گوش 

دکتر عجل لوئیان پزشک بیمارستان بقیة الله در گفتگو با خبرنگار بهداشت باشگاه خبرنگاران، گفت: بقیه کشورها از ما عقب تراند و هیچ کشوری به پای ایران در منطقه نرسیده است. 
وی افزود: ما در این حدود 5 هزار کاشت حلزون گوش داریم و این باعث شده تا نوبت کاشت حلزون به سه تا چهار ماه برسد. 

خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در گفتگو با مادر یکی از بچه های عمل شده نسبت به اقدامات صورت گرفته، اظهار رضایت کرده و از عملکرد مسئولان و پزشکان تقدیر و تشکر کردند و در انتها از دکتر عجلوئیان در طی مراسمی به پای زحماتشان در این زمینه تقدیر و تشکر به عمل آمد./ع2
برچسب ها: پزشکی ، گوش ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار