سازمان بورس با نقش حمایت از سرمایه های عمومی کار خود را انجام می دهد فضاهای سرمایه گذاری را بررسی کرده و از صحت آن اطمینان حاصل می کند تا بتوان وجوه عمومی را بر این حوزه وارد کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران دکتر علی سیدی عضو هیئت مدیره و مدیر اجرایی سازمان بورس اوراق بهادر گفت: تامین مالی موضوعات دانش بنیان از کجا باید آغاز شود و چقدر فضاهای عمومی برای تامین مالی حوزه های دانش بنیان آماده هستند برای جمع آوری وجوه از عموم و عرضه آن به پروژه های صنعتی 2 راه وجود دارد.

اول عرضه عمومی اوراق بهادر که فرآیند زمان بری است از نظر ثبت اوراق و نظارت آنها برای سرمایه گذاری.

دوم عرضه خصوصی اوراق بهادر که با نهادهای خاص انجام می شود.
 
وی افزود: استفاده از وجوه عمومی خیلی مناسب طرح های پر ریسک یا تکنولوژی های جدیدی که به شکل قطعی نتیجه خود را در فضای کسب و کار نداده مناسب نیست ضمنا استفاده از وجوه عمومی برای مبالغ بالای سرمایه مناسب است زیرا فرآیند جمع آوری وجوه از عموم زمان بر است.

سازمان بورس با نقش حمایت از سرمایه گذاران و سرمایه های عمومی کار خود را انجام می دهد.
فضاهای سرمایه گذاری و فرصت های آن بررسی کرده و اطمینان از درستی و صحت آن حاصل می کند تا بتوان وجوه عمومی را بر این حوزه وارد کرد.
 
دکتر سعیدی ادامه داد: پروژه های نانو خیلی سرمایه بر نیست لذا برای تامین مالی این پروژه ها از ابزارهایی که در بازار سرمایه و عرضه های عمومی هست استفاده نمی کنیم و از صندوق های مالکیت و از صندوق  های خصوصی که وجوه خود را از عموم مردم جمع آوری نمی کنند استفاده می کنیم.
 
وی در پایان اظهار داشت: شرکت های سرمایه گذاری به دنبال فرصت برای سرمایه گذاری هستند فقط باید فضای ارتباطی مناسب برای این شرکت های ایجاد شود که البته باید فن آوران وسرمایه گذاران در ابتدا به یک زبان مشترک برسند و فن آوران ما باید سرمایه گذاران را به رسمیت بشناسد.
برچسب ها: فضا ، سرمایه ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار