رئيس كارگروه علوم سياسي در شوراي تحول علوم سياسي گفت: دو مرحله تدوین و تهیه محتوا و همچنین آموزش و بازآموزی اساتید براي پياده‌سازي تغييرات دروس، هنوز در دست بررسي است؛ كه با همكاري اعضاي شورا و همچنين مسئولان زيربط به مرحله اجرا خواهد رسيد.

"منوچهر محمدي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره نتيجه جلسه شوراي تخصصي تحول علوم انساني مبني بر تصويب تغيير سرفصل‌هاي دوره كارشناسي رشته علوم سياسي اظهار داشت: با بررسي سرفصل‌هاي تعيين شده براي دوره كارشناسي علوم سياسي از سوي اعضاي اين شورا، مصوب شد كه با اقدامات اوليه، آمادگي براي اجراي اين طرح در سال تحصيلي 93-94 حاصل شود.

وي افزود: براي اجراي اين طرح در دانشگاه‌ها دوره‌هايي مبني بر بازآموزي اساتيد در نظر گرفته شده تا با مباحث جديد درسي آشنا شوند.

رئيس كارگروه علوم سياسي در شوراي تحول علوم سياسي  تصريح كرد: در راستاي تغيير دروس دوره كارشناسي علوم سياسي سرفصل‌هايي را مد نظر قرار داديم كه اولين اقدام اسلامي كردن دورس در زمينه‌هاي مانند سیره سیاسی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار، اخلاق و سیاست و همچنین اندیشه‌های سیاسی امام راحل ، رهبری و مسائلی از این قبیل است.

محمدي در ادامه عنوان كرد: دومين مسأله‌اي كه در امر تغيير دروس حائز اهميت است، بومي سازي آن‌ها بوده كه در سرفصل‌هاي تعيين شده به آن توجه شده است.

وي با اشاره به اينكه اكثر واژه‌ها در علوم سیاسی برگرفته از غرب هستند، مطرح كرد: واژه سازي در مباحث علوم سياسي از اقداماتي است كه در تغيير سرفصل‌هاي اين رشته مدنظر قرار داديم.

رئيس كارگروه علوم سياسي در شوراي تحول علوم سياسي اضافه كرد: به روزسازي دروس از جمله اقدامات در تغيير سرفصل‌هاي علوم سياسي بوده، به اين معني كه مسائل سياسي روز داخلي و خارجي را در دروس پياده كنيم.

محمدي خاطرنشان كرد: دو مرحله تدوین و تهیه محتوا و همچنین آموزش و بازآموزی اساتید براي پياده‌سازي تغييرات دروس، هنوز در دست بررسي است؛ كه ان‌شاالله با همكاري اعضاي شورا و همچنين مسئولان زيربط به مرحله اجرا خواهد رسيد.

گفتني‌ست اين جلسه عصر دوشنبه (92.7.8 ) در دفتر تحول علوم انساني برگزار شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار