علی مغازه ای دبیر اجرایی نخستین فستیوال آیینه دار گفت: مراسم افتتاحیه این فستیوال با اجراهایی متفاوت و برنامه هایی غافلگیرکننده موسیقایی برگزار می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از ستاد خبری این فستیوال مراسم افتتاحیه با اجرایی متفاوت از سرنا و دهل نوازی منطقه  تربت جام که توسط نوازنده های سرشناس این منطقه محمد رحمدل خواه و عشق علی کوشا دهل نواز و هم چنین نور محمد درپور استاد آواز تربت جام  روز چهارشنبه 10 مهر ماه راس ساعت 16.30 دقیقه برگزار میشود .

علی مغازه ای دبیر اجرایی این فستیوال درباره نوع اجراهای مراسم افتتاحیه با بیان این که قصد داریم با اجراهای متفاوت ، حاضران در این مراسم را غافلگیر کنیم گفت :  نور محمد  درپور و محمد رحمدل خواه و عشق علی کوشا دهل نواز تربت جام و ذوالفقار عسگریان دوتار نواز و مراد علی سالار استا آواز منطقه خراسان که جملگی از  اساتیدی هستند که نوع و سبک اجرایی منحصر به فردی دارند و کمتر کسی تاکنون برنامه هایی مشابه آن چه آنان امروز اجرا می کنند را اجرا کرده است .

وی افزود: موسیقی نواحی ایران لایق معرفی شدن به تمام دنیا است و این هنرمندان انتظار دارند موسیقی شان بیش از این ها به هم وطنانشان معرفی شود . 

مغازه ای ادامه داد : بی تردید موسیقی نواحی ایران تنها در دو یا سه گروه شناخته شده خلاصه نمی شود و با توجه به این که امروزه  بخش وسیعی از روایتگران منحصر بفرد موسیقی نواحی یا از دست رفته اند و یا در بستر بیماری هستند ، تلاش کردیم تا روایت گران باقی مانده موسیقی نواحی که اتفاقا از اساتید به نام این حوزه هم هستند به این مراسم دعوت کنیم .

دبیراجرایی نخستین فستیوال آیینه داردرباره دیگر برنامه های این مراسم گفت: علاوه براجرای موسیقی ،   محمدرضا درویشی  دبیر جشنواره درباره ماهیت و ویژگی های موسیقی ایران و البته تفاوت هایش با جشنواره موسیقی نواحی ای که تاکنون توسط بخش دولتی برگزار می شود  صحبت خواهد کرد .

مغازه ای تصریح کرد: همچنین احسان رسول اف تهیه کننده و برگزارکننده این فستیوال نیز سخنرانی کوتاهی در باره نحوه برگزاری جشنواره خواهد کرد . 

وی افزود : پایان بخش این مراسم امروز که در دو بخش برگزار می شود نیز اجرای دهل و سرنا نوازی اساتید این رشته است .

مغازه ای درباره برنامه های روز پنجشنبه این فستیوال گفت :  اجرای سرنا و دهل سیستان اجرای موسیقی سرحدی بلوچستان  موسیقی حماسی (شائری) بلوچستان و دیگر برنامه هایی که در جدول برنامه وب سایت خانه هنرمندان قابل مشاهده است از جمله برنامه های متنوع این غستویال در روز ژنجشنبه است .

وی در پایان افزود: همچنین برای ِآشنایی بیشتر اهالی رسانه با هنرمندان این فستویال ژنجشنبه شب ضیافت شامی ویژه هنرمندان و اهالی مطبوعات ترتیب داده شده که دعوت نامه اش برای آنان ارسال می شود ./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.