سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد گفت: نمايشگاه دستاوردهاي اين اداره كل به مناسبت روز جهاني جهانگردي و آغاز هفته گردشگري در كنار برج ميلاد تهران گشايش يافت.

 رحيم دادي نژاد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: در اين نمايشگاه آثاري شامل عكس جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي، كتابچه، نقشه جاذبه هاي گردشگري كهگيلويه و بويراحمد به نمايش گذاشته شده و تا پايان هفته گردشگري به روي علاقمندان باز است.
وي با اشاره به اينكه در هفته گردشگري برنامه هاي متنوعي در كهگيلويه و بويراحمد اجرا مي شود، بيان كرد: تبليغات محيطي و رسانه اي، استقبال از اولين مسافران ورودي داخلي و خارجي به استان در پايانه هاي مسافربري هوايي، زميني و مبادي ورودي شهرها با اهداي گل و شيريني انجام خواهد شد.
دادي نژاد برگزاري تورهاي رايگان استانگردي براي علاقمندان با همكاري دفاتر خدمات مسافرتي كهگيلويه و بويراحمد را از ساير برنامه هاي هفته گردشگري خواند و اظهار كرد: ارائه تخفيف هاي ويژه مراكز خدمات گردشگري استان از طريق تعامل با انجمن ها و اتحاديه هاي مربوطه نيز در دستور كار قرار گرفته است.
وي با اشاره به اينكه ششم مهر دومين روز هفته ميراث فرهنگي به نام گردشگري پايدار، آموزش و رسانه نامگذاري شده، عنوان كرد: نواخته شدن زنگ ملي گردشگري در مدارس كهگيلويه و بويراحمد همزمان با ساير نقاط كشور و ايراد سخنراني مديران، كارشناسان و استادان به منظور تبيين اهميت گردشگري در اين روز انجام مي شود.
دادي نژاد ابراز داشت: نشست با رسانه ها، خبرگزاري ها و مطبوعات استاني به مناسبت هفته گردشگري و اطلاع رساني و ارائه گزارش فعاليت ها از طريق آنان از ساير برنامه هاي اين هفته است.
وي افزود: برنامه هاي هفتم مهر سومين روز هفته گردشگري كه به نام گردشگري، اشتغال و حماسه اقتصادي نامگذاري شده به روزهاي آينده موكول شد.
دادي نژاد گفت: هشتم مهر چهارمين روز هفته گردشگري به نام گردشگري، خانواده و معنويت نامگذاري شده و در اين روز تورهاي سياحتي و زيارتي براي كاركنان اداره كل ميراث فرهنگي كهگيلويه و بويراحمد و صعود تيم كوهپيمايي به يكي از قله هاي كوه دنا انجام خواهد شد.
وي بيان كرد: گردشگري، تدبير و اميد، صلح و امنيت پايدار شعار پنجمين روز هفته گردشگري است كه در اين روز غبارروبي گلزار شهدا، ديدار كاركنان اداره كل ميراث فرهنگي كهگيلويه و بويراحمد با نماينده ولي فقيه، امام جمعه، استاندار، جانبازان و خانواده شهداي اين استان انجام مي شود.
دادي نژاد اظهار كرد: پاكسازي نمادين مناطق گردشگردي در شهرستان هاي كهگيلويه و بويراحمد و پاكسازي حاشيه رودخانه هاي اين استان از برنامه هاي روز ششم هفته گردشگري امسال بوده كه با نام گردشگري، جوامع محلي و صيانت از منابع آبي نامگذاري شده است.
وي عنوان كرد: هفتمين روز هفته گردشگري به نام گردشگري، هنرهاي سنتي و ميراث فرهنگي نامگذاري شده و در اين روز از فعالان بخش هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد تجليل مي شود.
دادي نژاد از برگزاري برنامه شب فرهنگي با هنرمندي هنرمندان كهگيلويه و بويراحمد و اجراي برنامه هاي بومي و محلي در كنار برج ميلاد تهران خبر داد./س
برچسب ها: نمایشگاه ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.