مسوول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رودهن گفت: توجه به اخلاق اسلامی در فرهنگ و هنر به ویژه هنر موسیقی بسیار ارزشمند است که باید در نهادینه کردن آن بکوشیم.

حجت الاسلام و المسلمین "مجید عبدالهی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: موسیقی یکی از وسایل و ابزارهای مهم ارتباطی است که می تواند زمینه رشد و پویایی جامعه را فراهم کند.

وی ادامه داد: گرچه جوامع به سوی تکنولوژی و پیشرفت در ابعاد مختلف در حرکت هستند، ولی به فرموده مقام معظم رهبری آنچه می تواند یک جامعه را در تمامی بخش ها به سوی توسعه هدایت نماید، فرهنگ و ترویج مبانی فرهنگی است.

مسوول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رودهن با بیان اینکه موسیقی به انسان فرصت می دهد تا در قالب هنر، ارتباط موثری برقرار کند، خاطرنشان کرد: فراهم سازی زیرساخت های لازم در بخش هنر موسیقی می تواند زمینه توسعه آن را با توجه به جایگاه موسیقی اسلامی در جهان، فراهم کند.

این مقام مسوول در ادامه به ترویج فرهنگ اسلامی و دینی در موسیقی اشاره کرد و گفت: در اسلام و اعتقادات دینی ما به جایگاه هنر به ویژه هنر موسیقی پرداخته شده است و اگر ما نیز به این مهم توجه کنیم، از بسیاری آسیب های هنر موسیقی غربی، دور خواهیم شد.

عبدالهی بیان کرد: این نهاد در شهر رودهن سعی کرده است در راستای توسعه جایگاه هنر و حفظ آن با تشکیل کلاس های فرهنگی و هنری و استفاده از اساتید برجسته و متخصص به گام های ارزشمندی بردارد.

مسوول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودهن به جایگاه کنونی موسیقی سنتی اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی با وجود رسانه های غربی و تهاجم فرهنگی دشمن، شاهد خلاء های بسیاری در عرصه های فرهنگی به ویژه موسیقی هستیم که باید با حضور و حفظ موسیقی سنتی، فرهنگ ایرانی را ماندگار کنیم./س



برچسب ها: اخلاق ، اسلامی ، هنر ، موسیقی ، شعر ، رودهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.