مدیر عامل ترویج موسسه فرهنگ قرآنی گفت: تمامی ابعاد و قوام زندگی یک مسلمان در قران است و این امر در تمامی مسائل سیاسی و اجتماعی ، اقتصادی و ... مطرح است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  صبح امروز همایش اختتامیه بیست و یکمین و افتتاحیه بیست و دومین دوره مسابقات درس هایی از قرآن به منظور تجلیل از مروجین و اهدای جوایز دانش آموزان برگزیده مناطق شهر تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ، حجت الاسلام و المسلمین موحدی نژاد، قائم مقام معاون اجتماعی شهرداری تهران ، مدیر کل آموزش های شهروندی و سایر شخصیت های دینی و مسئولین آموزش و پرورش  به همت اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران و موسسه ترویج فرهنگ قرآنی برگزار شد.

مدیر عامل ترویج موسسه فرهنگ قرآنی در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از تمامی قرآن پژوهان به جهت حضور در این مراسم و نیز تمامی نهادها و مسئولین سازمان هایی که در برگزاری این برنامه ها مساعدت نمودند شناسنامه و هویت مسلمانی را در قرآن عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی ابعاد و قوام زندگی یک مسلمان در قران است و این امر در تمامی مسائل سیاسی و اجتماعی ، اقتصادی و ... مطرح است.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی نژاد تصریح کرد: قرآن نه تنها برای تلاوت، ثواب، ترجمه و تفسیر بلکه باید به عنوان یک اصل در تمامی عرصه های زندگی یک انسان تجلی یابد و به نوعی مسلمان از نظر سیاست ، اخلاقٍ، ادب، و ارتباطات ، قرآنی باشد.

وی ادامه داد: محوریت قرآنی در هر کاری سبب قوام و جاودانگی این کار خواهد شد و رمز پایداری بود وام این برنامه در قرآنی بودن آن است که با توجه به اجرای 22 ساله و بی وقفه برنامه درس هایی از قرآن ارائه این برنامه به نسل جوان و عجین نمودن آنان با قرآن سبب ایجاد نسلی پایدار در جهت اداره بهتر امور و کشور در آینده است.
مدیر موسسه ترویج فعالیت های قرآنی با یادآوری اجرای این برنامه های در مقطع راهنمایی و دبیرستان  و نیز جمعیت 6 میلیون نفری در این مقاطع افزود:هم اکنون حدود 3 میلیون دانش آموز در قالب برنامه هایی نظیر مسابقه پیامکی اینترنتی، خلاصه نویسی، آموزش مکاتبه ای انس با قرآن، مخاطب این برنامه ها هستند که تحت پوشش قرار دادن نیمی از جمعیت دانش آموزی جای شکر داشته ضمن این که این موفقیت جز با همراهی آموزش و پرورش، مسئولین مدارس و استان ها و سایر نهادها صورت نمی پذیرد.

موحدی نژاد استقبال اقلیت های مذهبی در برخی شهرستان ها از این برنامه و تشبیه سخنان حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به حضرت مسیح از نظر آنان اشاره کرد و گفت: این توفیق جز با برکت و محوریت قرآن میسر نبوده است.

وی در پایان ضمن تشکر از مساعدت مسئولین آموزش و پرورش و نیز کمک خیرین و سازمان ها و نهادها در جهت ارتقا کیفی و کمی این برنامه ها خاطر نشان کرد: امید است از این فرصت ها حداکثر بهره مندی صورت پذیرد

*تجلیل از بهترین های قرآنی

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در این مراسم قدردانی از دانش آموزان را تجلیل از عصاره و چکیده ی بهترین های قرآنی عنوان کرد و افزود: برنامه های وزارت آموزش و پرورش در این حوزه بسط و گسترش فضاهای قرآنی  است که البته دستگاه ها و نهادهای دیگر نیز می توانند نقش متفاوت تری در این عرصه داشته باشند.

وی ادامه داد: این برنامه ها نسبت به سال های گذشته سرعت یافته و به نوعی موج قرانی صورت پذیرفته که البته باید به دنبال نتیجه مطلوب نیز بود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با یادآوری اجرای 127 فعالیت قرآنی در جهت ایجاد نتیجه ای مطلوب ، اجرای این برنامه ها برای والدین را سبب ایجاد جمعیت 20 میلیون نفری به عنوان مخاطب خواند.

وی با یادآوری و آغاز این کار از مدارس و اجرای فعلی آن در تهران و تمامی شهرستان ها با مخاطبی چند میلیون نفری تصریح کرد: تبدیل مخاطبین ساده به مخاطبین جدی اقدام دفتر ترویج فعالیت های قرآنی بوده که البته در این امر سازمان هایی همچون آموزش و پرورش ، صدا و سیما،؛ شهرداری و خیرین قرآنی نیز مشارکت داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ترویج فعالیت های قرآنی را یک کار فرهنگی و نه اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: همین امر سبب رشد این برنامه فرهنگی شده و به نوعی کار قرآنی ارزان ترین کار فرهنگی است.

وی در پایان ارتقا و توسعه این قبیل برنامه ها را به دلیل توجه حضرت حق دانست و افزود: اگر دست خدا در هر کاری باشد آن کار برکت یافته و خود جوش خواهد شد.

قائم مقام معاون اجتماعی شهرداری تهران در این مراسم برقرار ارتباط حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با مخاطبین را نه تنها نفوذ در گوش بلکه نفوذ در دل های آنان عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به سابقه تدریس 30 ساله، ایشان یک مفسر آگاه به قرآن و مدیر در این امر است که کارنامه درخشانشان در این زمینه بیانگر مدیریت اوست.

امرودی از حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تجلیل کرد و وي را استاد قرآن نامید و افزود: افتخار می نمایم که امروز به عنوان یک دانش آموز از ایشان تقدیر خواهم نمود./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار