سخنگوي وزارت امور خارجه چين در کنفرانسي خبري اعلام کرد پکن تصميم گرفته است کارشناساني را به منظور پيوستن به تيم کارشناسان تسليحات شيميايي در سوريه به اين کشور اعزام کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ هونگ لي در پاسخ به سوالي درباره نقش چين در تسهيل راه حل سياسي درباره موضوع سوريه گفت: چين کمک هاي مالي به اين موضوع اختصاص خواهد داد.

هونگ گفت چين فعالانه در مذاکرات با اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد و شوراي اجرايي سازمان منع تسليحات شيميايي به منظور تسهيل اجراي تصميم گيري ها و قطعنامه هاي مرتبط با سوريه مشارکت دارد .

او گفت اين تلاش ها به دور شدن سوريه از جنگ و قرار گرفتن در مسير صلح کمک کرده است.

هونگ بر تعهد قاطع چين به منظور رسيدن به صلح در سوريه ، اصول اساسي در روابط بين الملل بر اساس منشور سازمان ملل متحد  و مخالفت در  تهديد استفاده از زور تأکيد کرد.

به گفته سخنگوي وزارت امور خارجه چين، پکن بر اين باور است کشورهاي منطقه و جامعه بين المللي بايد نقشي فعال و سازنده به منظور تسهيل در يافتن راه حلي سياسي درباره موضوع سوريه ايفا کنند.

او به خبرنگاران گفت:«  ما از برگزاري کنفرانس ژنو دو درباره سوريه در سريع ترين زمان ممکن حمايت و استقبال مي کنيم  و انتظار نتايج مثبت از اين نشست را داريم.»


برچسب ها: سوریه ، اعزام ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار