مصرف ويتامين c مزاياي زيادي براي بدن دارد از جمله پيشگيري از کم خوني در نتيجه خستگي که مي تواند روز شاد و پرانرژي را به همراه داشته باشند.

نجمه اسماعيلي مدير اداره سلامت شهرداري منطقه 6 و پزشک عمومي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه خستگي و کسالت يکي از نشان هاي کم خوني مي باشد گفت: اين عمل زماني اتفاق مي افتد که اکسيژن کافي در اختيار سلول ها قرار نميگيرد.

وي در ادامه تصريح کرد: وقتي گلبول هاي قرمز کم باشند نمي توانند اکسيژن کافي را در اختيار سلول هاي بدن قرار دهند.

وي در خصوص رفع کسالت و خستگي به اين روش توصيه کرد: مي‌توان از طريق آزمايش خون با تجويز پزشک متوجه کم خوني شد و با درمان دارويي و مصرف مکمل هاي غذايي مشکل خستگي را که يکي از علائم کم خوني است برطرف کرد.

اين پزشک عمومي در خصوص مکمل هاي غذايي آهن دار که براي کم خوني مفيد هستند اظهار داشت: گوشت قرمز، لوبيا، جگر، حبوبات، برخي سبزيجات مانند کرفس از جمله مواد غني ازآهن هستند که مي توانند کم خوني را برطرف کنند.

اسماعيلي ادامه داد: مصرف چاي پس از صرف غذاهاي مکمل دار يکي از عادات غذايي اشتباهي است که برخي افراد دارند که از اين طريق باعث کاهش جذب آهن غذا مي شود.

مدير اداره سلامت شهرداري منطقه 6 با اشاره به اينکه مصرف ويتامين c باعث جذب آهن به بدن مي شود خاطرنشان کرد: مصرف آب پرتقال بعد از غذا مي تواند جذب آهن را به مقدار قابل توجهي افزايش دهد اين درحاليست که چاي باعث کاهش جذب آهن مي شود.

برچسب ها: پرتقال ، سلامت ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار