سامانه متمركز تعيين ارزش گمركي با همكاري دفتر فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات و دفتر بررسي و تعيين ارزش در 52 گمرك كشور مورد بهره‌برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رسول كوهستاني پزوه مديركل دفتر بررسي و تعيين ارزش گمرك با اعلام اين خبر گفت: از طريق اين سامانه گمركات قادرند به صورت آنلاين به ارزش كالاها دسترسي پيدا كنند.

وي گفت: استفاده از اين سامانه سبب دقت و سرعت در ارزش‌گذاري كالاها خواهد بود.

به گزارش روابط عمومي گمرك جمهوري اسلامي ايران، كوهستاني همچنين درخصوص دوره‌ها و نشست‌هاي برگزار شده توسط اين اداره كل گفت: در نيمسال اول سال‌جاري تعداد 3 دوره كارگاه آموزشي منطقه‌اي و 3 دوره نشست هم‌انديشي تخصصي در گمركات اجرايي برگزار شده است.

وي گفت: 3 كارگاه آموزشي در گمركات شهيدرجايي، بوشهر و بندرانزلي برگزار شد كه در آن 140 نفر از كارشناسان دواير ارزش گمركات حضور داشتند.

به گفته وي، برگزاري اين دوره با هدف آشنايي بيشتر شركت‌كنندگان با مسائل مرتبط با ارزش صورت گرفت.

مديركل دفتر بررسي و تعيين ارزش اظهار داشت: در اين مدت همچنين 3 نشست هم‌انديشي تخصصي در حوزه لوازم آرايشي و بهداشتي، منسوجات، پوشاك، كيف و كفش و لوازم خانگي به ترتيب در گمركات تهران، تبريز و اصفهان برگزار گرديد.

شايان ذكر است در سال 92 در تقويم آموزشي گمرك جمهوري اسلامي ايران 5 دوره كارگاه آموزشي و 6 دوره نشست هم‌انديشي تخصصي پيش‌بيني شده است كه تاكنون با همكاري دفتر آموزش و توانمندسازي و گمركات مجري 3 دوره كارگاه آموزشي و 3 نشست هم‌انديشي در گمركات اجرايي برگزار شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گمرک ، سامانه ، ارزش ، مجهز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار