مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی 54 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد ، گفت:قرارداد عاملیت ارزی با 18 بانک عامل دولتی و غیر دولتی با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد و 720 میلیون دلار منعقد شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  همدان ؛ غلامرضا زردشتی در نهمین کارگروه امور اقتصادی استان همدان، به عقد قراردادهای ریالی اشاره کرد و افزود : تاکنون 20 قرارداد ریالی با هشت بانک دولتی و غیر دولتی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به ارزش 105 هزار میلیارد ریال منعقد شده است 
وی با بیان اینکه هدف صندوق توسعه ملی اعطای تسهیلات ارزی است ، گفت: صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی را با نرخ سود 6 درصد و برای مناطق کمتر توسعه یافته دربخش آب ، کشاورزی و صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز با نرخ سود 5 درصد تسهیلات پرداخت می‌کند.
به گفته زردشتی،صندوق توسعه ملی تسهیلات ریالی را در بخش آب و کشاورزی با نرخ سود 13 درصد و در بخش صنعت و معدن با 16 درصد پرداخت می‌کند.
 وی با بیان اینکه برای استان همدان در بخش صنعت و معدن در سال 91 میزان 773 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده بود ، اظهار داشت: از اعتبارات در نظر گرفته شده در سال 91 استان همدان فقط 271 میلیارد ریال برای 12 طرح و سرمایه در گردش جذب کرده است
مدیر اعتبارات بانکی صندوق توسعه ملی گفت : برای بخش آب و کشاورزی در سال 91 اعتبار 539 میلیارد ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده که 63 میلیارد ریال آن جذب شده است .
وی با اشاره به اینکه استان همدان از بدو تأسیس صندوق توسعه ملی فقط شش طرح ارزی داشته است ، گفت: طرح‌های ارزی استان همدان کم است و باید مسائل و مشکلات را در استان شناسایی و برای رفع آن‌ها اقدام کرد.
 زردشتی افزود: طرح‌های ارزی از طریق دستگاه تخصصی ملی ذیربط یا کارگروه اشتغال استان به بانک‌های عامل معرفی و بعد از بررسی در بانک‌های عامل به صندوق توسعه ملی معرفی و حداکثر در 15 روز تعیین تکلیف می‌شود.
وی تصریح کرد : هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات تا سقف مجموع اعتبار استانی تعیین شده برای استان همدان نداریم و از طرح‌های پیشنهادی استان استقبال می‌کنیم./س
برچسب ها: ذخیره ، دلار ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.