رييس دانشگاه پدافند هوايي قرارگاه خاتم الانبيا(ص) از دستيابي اين قرارگاه به فناوري پيشرفته راداري در سطح جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، عليرضا الهامي در حاشيه بازديد از نمايشگاه ياد ياران افزود: پرسنل قرارگاه خاتم الانبيا(ص)، نه تنها امكانات موجود را حفظ كردند بلكه امروز با تكيه بر دانش بومي رادارهايي را ساخته ‌اند كه نمونه آنها در دنيا كمتر وجود دارد و يك يا دو كشور فناوري آن را در اختيار دارد و اين همه با اتكا به تجربه دفاع مقدس حاصل شده است.

وي با اشاره به نظر صريح رهبر معظم انقلاب مبني بر آموزش نيروي انساني مورد نياز گفت: به همين دليل دانشگاه پدافند هوايي راه‌اندازي شد و امروز با تشكيل اين دانشگاه فرصت مناسبي فراروي تمام جوانان برومند ايراني قرار گرفته تا با علاقه و سلايق مختلف براي ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي بتوانند به اين دانشگاه وارد شوند.

الهامي ادامه داد: پرسنل پدافند هوايي جمهوري اسلامي با اقتدار و به صورت شبانه ‌روزي حافظ مرزهاي هوايي كشور هستند؛ پدافند هوايي در سال‌هاي پيش از پيروزي انقلاب تنها به دفاع از پايگاه‌هاي هوايي مي‌پرداخت اما پس از شروع جنگ تحميلي، نمود ديگري يافت و ضروري بود كه پدافند هوايي در تمام مرزهاي كشور گسترش يابد و تمام ورودها و خروج‌ها را كنترل و علاوه بر اين از آسمان ايران صيانت كند.

وي حراست از نقاط حساس مانند مراكز اتمي و پالايشگاه‌ها را از ديگر وظايف پدافند هوايي ارتش دانست و خاطرنشان كرد: طبق دستور صريح فرمانده كل قوا، سياست‌گذاري اصلي در بحث پدافند هوايي به قرارگاه حضرت خاتم الانبيا(ص) ارتش جمهوري اسلامي واگذار شده است.

الهامي با بيان اينكه تا سال ۱۳۸۷ پدافند هوايي جزيي از نيروي هوايي ارتش بود عنوان داشت: پس از آن ضروري بود كه پدافند هوايي در قالب نيرويي مستقل به فعاليت بپردازد و رهبر معظم انقلاب نيز با تدبير حكيمانه خود اين اقدام را انجام دادند.

وي در ادامه با گراميداشت هفته دفاع مقدس، ارتباط معنوي شهدا و رزمندگان ايراني با ائمه اطهار(ع) در طول دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: بايد ياد و خاطره افتخارات گرانقدر خود را زنده نگاه داريم و به نسل‌هاي آينده منتقل كنيم و اين همان جنبه خودشناسي است.

الهامي با بيان اينكه دفاع مقدس تاريخ درخشان ملت ايران است، افزود: فرهنگ معنوي ايرانيان و تاسي ملت ما به فرهنگ ديني، سال‌هاي دفاع مقدس را به افتخاري بزرگ در تاريخ انقلاب تبديل كرد.

وي با بيان اينكه ما تنها نيرويي مسلح و مجهز به امكانات و تجهيزات نيستيم بلكه آنچه ما را از ساير ارتش‌ها متمايز كرده ايمان و معنويت است، گفت: ايمان و اعتقاد نظاميان و همه ملت ايران چشم دشمنان را كور كرده و با اينكه مستكبران امكانات بيشتري در اختيار دارند اما نتوانستند و نمي‌توانند به نظام اسلامي ضربه‌اي بزنند. /س
برچسب ها: قم ، پدافند هوایی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.