با تلاش کارکنان فولاد مبارکه اصفهان و شرکتهاي سازنده داخلي فيلترهاي هواي کمپرسور ماشين ريخته‌گري شماره 2 با هزينه کمتر از يک چهارم نسبت به خريد خارجي بومي سازي شدو با موفقيت در خط توليد مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، اين خبر را مسوول تجهيزات برق کمپرسورهاي ريخته‌گري فولاد مبارکه داد و در اين زمینه افزود: نظر به اين که آب ثانويه ماشين 2 از روش ارميس تأمين مي شود و نياز به هواي فشرده دارد اين هوا توسط 54 عدد کمپرسور تأمين ميگردد که فيلترهاي آنها در اثر کارکرد بالا فرسوده و از رده خارج شده بود.

مسعود کيهان‌پناه ادامه داد: از آنجايي که در اين خصوص از نظر تامين قطعه يدکي با مشکلاتي روبرو شده بودیم و هر فيلتر بعد از هر 2 هزار ساعت کارکرد بايد تعويض مي‌شد، لذا با تصمیم مديريت و کارکنان ناحيه فولادسازي و ريخته گري مداوم و با همکاري شرکتهاي سازنده داخلي در زمينه اهداف بومي سازي در قسمت کمپرسورهاي ماشين ريخته‌گري شماره 2 با ساخت فيلتر هوا با کيفيت بالا در داخل کشور و همچنين تعمیر کمپرسور شماره 3 موفق شديم فيلترهاي مذکور را بومي سازي کنیم و پس ازآزمایش موفقيت آميز مورد استفاده قرار دهيم.

وی با بيان اينکه کليه مراحل اجراي اين طرح حدود يکماه به‌طول انجاميد، خاطرنشان کرد: قبل از بومي سازي اين فيلترها عمليات سرويس توسط نماينده شرکت خارجي با وقفه‌اي طولاني و هزينه‌هاي زيادي انجام مي‌گرفت.

کيهان پناه افزود: کيفيت فيلترهاي ساخته شده به خوبي با استانداردهاي موجود مطابقت دارد و با فيلترهاي خارجي برابري مي کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.