با تلاش کارکنان فولاد مبارکه اصفهان و شرکتهاي سازنده داخلي فيلترهاي هواي کمپرسور ماشين ريخته‌گري شماره 2 با هزينه کمتر از يک چهارم نسبت به خريد خارجي بومي سازي شدو با موفقيت در خط توليد مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اصفهان، اين خبر را مسوول تجهيزات برق کمپرسورهاي ريخته‌گري فولاد مبارکه داد و در اين زمینه افزود: نظر به اين که آب ثانويه ماشين 2 از روش ارميس تأمين مي شود و نياز به هواي فشرده دارد اين هوا توسط 54 عدد کمپرسور تأمين ميگردد که فيلترهاي آنها در اثر کارکرد بالا فرسوده و از رده خارج شده بود.

مسعود کيهان‌پناه ادامه داد: از آنجايي که در اين خصوص از نظر تامين قطعه يدکي با مشکلاتي روبرو شده بودیم و هر فيلتر بعد از هر 2 هزار ساعت کارکرد بايد تعويض مي‌شد، لذا با تصمیم مديريت و کارکنان ناحيه فولادسازي و ريخته گري مداوم و با همکاري شرکتهاي سازنده داخلي در زمينه اهداف بومي سازي در قسمت کمپرسورهاي ماشين ريخته‌گري شماره 2 با ساخت فيلتر هوا با کيفيت بالا در داخل کشور و همچنين تعمیر کمپرسور شماره 3 موفق شديم فيلترهاي مذکور را بومي سازي کنیم و پس ازآزمایش موفقيت آميز مورد استفاده قرار دهيم.

وی با بيان اينکه کليه مراحل اجراي اين طرح حدود يکماه به‌طول انجاميد، خاطرنشان کرد: قبل از بومي سازي اين فيلترها عمليات سرويس توسط نماينده شرکت خارجي با وقفه‌اي طولاني و هزينه‌هاي زيادي انجام مي‌گرفت.

کيهان پناه افزود: کيفيت فيلترهاي ساخته شده به خوبي با استانداردهاي موجود مطابقت دارد و با فيلترهاي خارجي برابري مي کند./س


برچسب ها: اصفهان ، مجتمع ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.