مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه گچساران، مهم ترین گلوگاه صادرات نفت در کشور است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت تولید روزانه بیش از ۶۶۰ هزار بشکه نفت در این شهرستان، لازم است به فرصت ها و چالش های پیش روی این شرکت توجه ویژه ای شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد باورساد در جریان بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تاسیسات گچساران، با بیان این مطلب افزود: شهرستان گچساران دارای 15 مخزن فعال نفت است و از این رو، موقعیت ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون افزون بر هفت هزار نفر در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشغول به کار هستند، تصریح کرد: از این تعداد سه هزار نفر رسمی هستند و مابقی در قالب نیروهای قراردادی، ارکان ثالث و حجمی مشغول به فعالیت اند.  

باورساد با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان گچساران و واقع شدن این شهرستان در بین استان های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس، گفت:  صعب العبور بودن و همچنین کم عرض بودن برخی جاده های مسیر مخازن نفت از جمله مشکلاتی است که رفع آن به منظور کاهش تلفات باید مدنظر قرار گیرد.

وی فاصله زیاد ۱۲ کارخانه و بخش بزرگی از خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را از مرکز این شهرستان مورد اشاره قرار داد و گفت: فاصله برخی از مناطق نفتی این شهرستان تا مرکز شهر، حدود ۳۰۰ کیلومتر است و تفکیک گرهای شرکت نفت گچساران نیز از مرکز این شهرستان بسیار فاصله دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، باورساد با اشاره به اینکه گچساران جز مناطق محروم نفت خیز محسوب نمی‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان گچساران مدت کوتاهی است از زمره مناطق محروم خارج شده است، انتظار می رود این منطقه به حالت اولیه خود برگردد.

باورساد بهینه کردن منطقه نفت خیز گچساران را از مهم ترین برنامه های این شرکت اعلام کرد و افزود: اعطای تسهیلات برای نوسازی خودروهای فرسوده، تامین اعتبار برای راه اندازی پروازهای شبانه در فرودگاه گچساران، بهبود خدمات درمانی برای کارکنان و مسائلی از این دست، می تواند به تحقق این هدف یاری رساند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، گچساران ، ظرفیت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار