رئيس جمهور لبنان قرار است سه شنبه اين هفته، سفر خود را به کشورهاي خليج فارس آغاز کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه عکاظ، به نوشته شماره امروز روزنامه عکاظ عربستان در اينترنت، اولين مقصد ميشل سليمان، رئيس جمهور لبنان، عربستان خواهد بود و قرار است وي در اين سفر با ملک عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان ديدار کند. 

منابع لبناني به عکاظ گفتند، سفر سليمان به عربستان از اهميت زيادي برخوردار است. به گفته آنها، سه پرونده در اين سفر بررسي خواهد شد که عبارتند از: آوارگان سوريه و نياز لبنان به حمايت گسترده براي رويارويي با پيامدهاي اين پرونده، اوضاع متشنج سوريه و تاثير آن بر لبنان، تشکيل دولت لبنان بر پايه سياست دور نگه داشتن اين کشور از اوضاع سوريه و اعلاميه بعبدا. 

خليل الهراوي، مشاور رئيس جمهور لبنان اين سفر را در چارچوب ارتباط دائم پادشاه عربستان و سران اين کشور با دولت لبنان دانست که هدف از اين ارتباطها، تقويت روابط دو طرف است. 

وي درباره اينکه سفر اخير سليمان به سازمان ملل و بعد از آن سفر به عربستان،‌ تشکيل دولت لبنان را تسهيل خواهد کرد يا خير گفت: سليمان، امور داخلي لبنان با رهبران جهان بررسي نمي‌کند. همه سفرها براي تقويت پايه هاي مشترک، حمايت از لبنان و دور نگه داشتن آن از پيامدهاي احتمالي است. 

وي درباره ديدار ميشل سليمان با سعد حريري گفت: سعد حريري، يک طرف اساسي در بازي سياسي است از اين رو،‌ اگر ديداري بين دو طرف صورت گيرد، موضوع تشکيل دولت و همه پرونده هاي مورد اختلاف داخلي بررسي خواهد شد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار