رشد 30 درصدي ورود گردشگران به کشور در شرايطي ثبت شده که خروج گردشگران از کشور رشد منفی 13 درصد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور در همایش تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری ، با اشاره به رشد 30 درصدي آمار گردشگران خارجي از ابتدای سال تا پايان شهريور ماه 92 ،‌ گفت:‌ ورود 583 هزار و 745 نفر گردشگران خارجی  به کشور در شهریور ماه 92 ثبت شده در حالي که در مدت مشابه سال گذشته  شاهد حضور 283 هزار و 195 گردشگر خارجی در کشور بوديم.

معاون گردشگري کشور، افزود: از ابتدای سال تا اول مهر 92 در حوزه ورود گردشگران رشد 30 درصدي ثبت شده،‌ که با  برنامه ریزی می توان امیدوار بود که تا سال 98 به رقم 20 میلیون گردشگر دست يابيم.
 
وي بر علاقه مندی گردشگران خارجی برای ورود به ایران تاکيد کرد و افزود:‌ گردشگران خروجی در شهریورماه 91 به  595 هزار و 544 نفر بوده، که اين آمار با رشد منفي در شهریور ماه 92، به 516 هزار و 821 نفر رسیده است.

جهانيان با اشاره به  رشد منفی 13 درصد خروج گردشگران از کشور ،‌اظهار داشت: برای اولین بار جريان ورود گردشگران خارجی و خروج گردشگران ایرانی از کشور، معکوس شده است.
 
وي ابراز اميدواري کرد:‌ با برنامه ریزی های لازم را در حوزه گردشگري تا سال 98 به رقم 20 میلیون گردشگر در کشور دست خواهيم يافت.
 
گفتني است؛ همایش تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری در سالن اجلاس سران امروز يکشنبه 7 مهرماه 92 در حال برگزاري است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گردشگری ، آمار ، خادمان ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار