رئيس سازمان انتقال خون آذربايجان غربي گفت: افرادي كه به طور مستمر خون اهدا مي كنند كمتر بيمار مي شوند.

دكتر اوليايي رضايي در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: هر اهدا كننده خون جان سه نفر را نجات مي دهد و با توجه به اين كه در دين اسلام و قرآن كريم جايگاه چنين فردي مشخص شده است، مي توان ارزش معنوي اين عمل را فهميد، در وقع اهدا خون نوعي از خود گذشتگي و ايثار است.

وي تصريح كرد: ايثار يكي از با ارزش ترين اعمال در تمامي اديان الهي به خصوص دين مبين اسلام مي باشد و اين ايثار و اهدا خون در كنار فوايد معنوي اش تاثيرات مثبت زيادي بر سلامت جامعه و افراد دارد.

رئيس سازمان انتقال خون آذربايجان غربي ادامه داد: در خصوص فوايد فردي قابل ذكر است مطالعات علمي نشان داده اند كه افرادي كه به طور مستمر خون اهدا مي كنند كمتر به بيماري هاي عفوني از قبيل سرماخوردگي، آنفولانزا، بيماري هاي عفوني گوارشي از قبيل اسهال و بيماري هاي قلبي-عروقي مبتلا شده و در سنين كهولت بخاطر فعال شدن خون سازي در مغز استخوان هاي آن ها كمتر دچار پوكي استخوان مي شوند.

اوليايي رضايي با تاكيد بر فوايد اجتماعي اهدا خون اظهار كرد: از فوايد اجتماعي اهداي خون در بحث سلامت جامعه مي توان تامين خون سالم و كافي مورد نياز مراكز درماني و تسريع در روند درماني بيماران، ارتقا سطح سلامتي جامعه، كاهش هزينه هاي درمان به علت كاهش زمان بستري، فراهم سازي زمينه مناسب براي پذيرش بيماران و خدمات بهتر، آرامش خاطر و كاهش دغدغه هاي روحي و رواني بيماران و خانواده هايشان اشاره كرد.

وي خاطرنشان كرد: عمر محدود فرآورده هاي خوني و نبودن جايگزين مناسب براي خون، افزايش سوانح رانندگي و رشد جمعيت، لزوم حضور مستمر و پيوسته مردم را آشكار مي كند، لذا از شهروندان عزيز مي خواهيم حضورشان را در اين زمينه پررنگ تر كرده و عضوي از سازمان انتقال خون شوند و در معرفي جايگاه و وظيفه گسترش فرهنگ اهدا خون ما را ياري رسانند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.