مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ‌آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تا پیش از این ظرفیت هتل‌های استان 4 هزار و 300 تخت بود که اکنون این تعداد به بیش از 8 هزار تخت رسیده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی کمبود جا برای خیل گردشگران خارجی در تابستان امسال را ناشی از توسعه گردشگری در آذربایجان شرقی دانست و افزود: با وجود اینکه در مدت یک سال گذشته، 12 هتل آپارتمان در تبریز به بهره‌برداری رسیده است همچنان در این زمینه نیاز به توسعه و جذب سرمایه‌گذار داریم.

وی خاطرنشان کرد: نشست تخصصی و هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران کارآفرین در عرصه گردشگری، برگزاری جشن راهنمایان گردشگری استان، بازدید رایگان خانواده‌ها از موزه‌ها، برگزاری مسابقه سفر در قاب تصویر به همراه نمایشگاهی در خانه پروین اعتصامی و برگزاری مسابقه بازی‌های محلی بین روستاهای هدف گردشگری با هدف حفظ و احیای بازی‌های محلی بخشی دیگر از این برنامه‌ها هستند.

محمدی افزود: جشنواره انار در روستای مردانقم شهرستان خداآفرین، مسابقه خانه‌داری بین هتل‌های استان، مسابقه گزارش‌نویسی از جاذبه‌های گردشگری ویژه دانشجویان رشته‌های مرتبط گردشگری و مسابقه مقاله نویسی با هدف معرفی ظرفیت‌های آب درمانی استان و گردشگری سلامت عناوین تعدادی دیگر از برنامه‌های هفته گردشگری هستند./س

برچسب ها: کمبد ، گردشگران ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.