در مراسمی با حضور وزیر کشور عصر ديروزبا قدردانی از حبیب اله دهمرده، آقای هوشنگ بازوند به عنوان استاندار جدید لرستان معرفی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  لرستان دراین مراسم رحمانی فضلی وزیر کشور، باقدردانی از زحمات شبانه روزی استاندار سابق ، استاندار جدید لرستان را فردی با تجربه و دارای شناخت خوب از وضعیت استان توصیف کرد و همگان را به همکاری با وی فراخواند .
وزیر کشور به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد وگفت: حتی اگر تولید نفت را به دو میلیون بشکه در روز برسانیم که در شرایط فعلی سخت است، بیش از 85 درصد درآمدهای حاصل از آن را باید صرف هزینه های جاری بکنیم که در اینصورت تحقق رشد 8 درصدی در اقتصاد در وضعیت فعلی محال است.
وی گفت: در این وضعیت باید با تکیه بر توان و همت خود تلاش کنیم و هر استان با استفاده از منابع و ظرفی هایش خود را آباد کند.
وزیر کشور گفت: شرایط کشور به گونه ای است که همه باید به اصل خویش برگردیم و هر استان با تکیه بر نیروهای مادی و معنوی و با وحدت و انسجام خودش را بالا بکشد.
رحمانی فضلی نیروی انسانی و منابع طبیعی را از مهمترین ظرفیت های لرستان برای رشد توسعه دانست و بر تجهیز این منابع با تکیه بر وحدت و انسجام نیروها تاکید کرد.
وزیر کشورلزو توجه ویژه به حوزه تولید، بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها را یادآوری کرد و گفت:براساس برنامه قرار بود که 3 درصد از رشد 8 درصدی کشور از محل افزایش بهروری محقق شود در حالی که در بعضی سالها رشد منفی داشته ایم وی لزوم کاهش هزینه های را یادآوری کرد و گفت: با مدیریت مناسب منابع می توان هزینه ها را تا 20 درصد کاهش داد.
وزیر کشور استانها را به رقابتی تنگاتنگ برای افزایش تولید، افزایش بهرهوری و کاهش هزینه ها را فراواند و با دعوت از آنان برای شرکت در" مسابقه خیرات" گفت: از این به بعد اعتبارات براساس میزان موفقیت در این رقابت به عرصه ها تخصیص خواهد یافت.
وزیر کشور با بیان اینکه استاندار جدید لرستان نباید خود را وامدار و مدیون هیچ فرد گروه یا دسته ای بداند گفت: دولت و نمایندگان تنها وسیله ای بوده اند تا ایشان به این جایگاه خدمت برسد و تنها مدیون خداوند و خون شهداست.
وزیر کشور به گفتمان اعتدال رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: همه و از جمله استانداران باید اعتدال را مبنای کار خود قرار دهیم و با پرهیز از افراطی گری و تند روی از مسیر حق و عقل خارج نشویم.
وی عقلانیت و قانون را دو شاخص اعتدال برشمرد و استانداران را به استفاده از تمامی ظرفیت های انسانی استانها، توجه به مردم و رعایت عدالت در تصمیم گیریها توصیه کرد.
رحمانی فضلی به رویکرد جدید دولت در عرصه بین المللی اشاره کرد و به با بیان اینکه ما از اصولمان یک گام عقب نشینی نخواهیم کرد گفت: اما همین حق را با بیانی مطرح و تبیین می کنیم که در چارچوب اخلاق، قانون و ضوابط بین المللی است که موجب اعتماد سازی و تغییر رفتار می شود.
وی گفت: ما حق هستیم پس بهتر است که آن را براساس قانون و شیرین مطرح کنیم.
وزیر کشور گفت: در برابررویکرد جدید ایران دو دسته به مخالفتهای خود خواهند افزود؛ یکی کشورهای عربی که نمی خواهند رابطه ما با غرب اصلاح شود چون جایگاهشان تضعیف می شود و دیگری صیونیست ها که تند ترین مواضع را خواهند داشت چون تقویبت جایگاه ما به ضرر آنهاست.
وی گفت: در برابر این اقلیتها، کشورهای زیادی تغییر موضع خواهند داد و برای برقراری رابط با ایران مسابقه خواهند داد.
وزیر کشور ایران را نقطه کانون توازن بین المللی دانست و گفت: اگر در منطقه اتفاقی رخ بدهد محور حل آن ایران است و ایران می تواند تاثر بسیار مثبتی بر نظام بین المللی داشته باشد.
وی رهبری واحد و مردم هوشمند را دو سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: هیچ کشوری مثل ما منسجم و مقتدر نیست و باید تلاش کنیم با تحقق حماسه اقتصادی از آخرین پیچ تاریخی عبور کنیم.
در این مراسم نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به توصیه های حضرت علی (ع) به مالک اشتر ، ساماندهی اقتصادی، ایجاد امنیت و ثبات اصلاح کارمردم و عمران و آبادانی را از وظایف اصلی حاکم اسلامی برشمرد حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان اینکه در سالهای اخیر گامهای اساسی برای عمران و آبادانی لرستان برداشته شده است، به استقبال اقشار مردم از انتخاب آقای بازوند به عنوان استاندار جدید لرستان اشاره کرد و بر لزوم توجه ویژه به اعتدال،ولایت مداری و توانمندی در انتخاب مدیران تاکید کرد.
اله یارملکشاهی رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به خسارتهای ناشی از جنگ تحمیلی در لرستان، بیکاری را از مهمترین دغدغه های مردم و مسئولان استان برشمرد و بر توجه ویژه دولت برای ایجاد زیرساخت های عمرانی در استان تاکید کرد.
دهمرده استاندار لرستان هم تعامل و همدلی ، برنامه ریزی و کار کارشناسی را محور فعالیت های خود در لرستان اعلام کرد و جلب سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد تومانی را از توفیقات خود در استان برشمرد./س


برچسب ها: استاندار ، جدید ، معرفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.