نویسنده قمی از جمع‌آوری 6 هزار فیش برای تدوین کتاب روزشمار دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد خامه‌یار از نویسندگان قمی با اشاره به اثر جدید در دست تالیف گفت: کتاب ارزشمند روزشمار دفاع مقدس با هدف آگاهی نسل‌های آینده از حوادث و اتفاقات هر روز دفاع مقدس از جمله اعزام نیروها، عملیات‌ها، تشییع شهدا و... که مربوط به شهر قم بوده به صورت روزشمار دفاع مقدس در حال تدوین است.

این نویسنده قمی به جمع‌آوری 6 هزار فیش در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شش هزار حادثه و رخداد دفاع مقدس در این روزشمار که مربوط به مردم قم است به صورت فیش برداری جمع‌آوری شده که شامل اطلاعیه‌های مراجع در خصوص جنگ، شهادت شهدا با ذکر تخصص نیروهای شهید در جنگ، اعزام نیروها، کمک رسانی‌ها، عملیات‌های مختلف، مأموریت‌های نیروهای رزمنده این شهر به صورت آفندی و پدآفندی، تشکیل جلسات در مناطق عملیاتی، ورود آزادگان به این شهر و ... آماده شده است.

وی وجود حدود 10 هزار فیش دیگر را پیش‌بینی کرد و افزود: امید می‌رود با جمع‌آوری و تکمیل آن، مجموعه‌ای نفیس و ارزشمند تهیه شود.

خامه‌یار نقش نیروهای جهاد، سپاه، بسیج، ارتش، ستاد‌های کمک‌رسانی و در رأس ایشان اطلاعیه‌های جامعه مدرسین در خصوص جنگ را در فیش‌های جمع‌آوری شده مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نقش دانش‌آموزان و مدارس شهر قم برای تامین هزینه چندین رزمنده از جمله اطلاعات جمع‌آوری شده در این روزشمار است.

این نویسنده قمی در ادامه از نبود حمایت و همکاری‌های لازم در پیشبرد این پروژه عظیم گلایه کرد و افزود: این پروژه‌ای است که نیاز به همت جمعی و حمایت داشت که متأسفانه صورت نگرفت به همین خاطر با کندی پیش رفت و مدت سه سال و هزاران ساعت تا آماده شدن این بخش پروژه زمان صرف شد.

خامه‌یار به کاربرد این مجموعه عظیم اشاره کرد و گفت: این کتاب ارزشمند علاوه بر آگاهی عموم مردم از اتفاقات هر روز آن دوران می‌تواند به عنوان یک منبع کامل برای رجوع و استناد در کتابخانه‌ها و سایر نهادها قرار داده شود.

وی ابراز داشت: تلاش خود را خواهم کرد با حمایت و همکاری سایر نهادها، تا پایان سال جاری 10 هزار فیش باقیمانده را جمع‌آوری کرده و این کتاب روزشمار را تکمیل کنم.

گفتنی است از این نویسنده حدود 25 اثر به چاپ رسیده که بخش عمده آن آثار با موضوع دفاع مقدس است./س

برچسب ها: قم ، کتاب ، روز ، شمار ، دفاع ، مقدس ، تدوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.