مدير دبيرخانه ستاد ويژه توسعه فناوري نانوگفت: ۱۳۷ مركز رشد در كشور وجود دارد كه در سال جاري ۳۲ مركز در قالب ۱۰۳ واحد در زمينه فناوري نانو فعاليت مي كنند.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی باشگاه خبرنگاران دکتر علی محمد سلطانی در نشست خبری ششمین جشنواره فناوری نانوبا بیان اینکه  حدود ۱۰۵ دانشگاه و پژوهشگاه در كشور وجود دارد كه در سال جاري حداقل ۵ پايان نامه مرتبط با نانو در آنها در حال اجراست در جمع خبرنگاران اظهار داشت:آمارها نشان مي دهد در سال ۲۰۱۳ با توليد ۳ هزار و ۶۶۷ مقاله علمي رتبه هشتم جهان را به خود اختصاص داديم كه در هشت ماهه اول سال ۲۰۱۳ سهم ايران در توليد مقالات علمي نانو ۴ درصد بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت همكاري هاي بين المللي افزود: در زمينه توليد مقالات مشترك در سال ۲۰۱۲ از حدود ۲۹ درصد مقالات منتشر شده بيش از يك كشور در آن همكاري داشته كه سهم ايران در توليد مقالات مشترك بين المللي ۱۷.۳ درصد بوده که از متوسط جهانی پایین تر است.

وی تصریح کرد: ايران اكنون در زمينه همكاري هاي بين المللي براي توليد مقالات علمي رتبه ۳۸ را داراست.

به گفته وی این رقم از استاندارد جهاني پايين تر است كه علت آن هم وجود برخي مشكلاتي است كه كشورهاي غربي و آمريكا براي برقراري ارتباط با ایران ايجاد كرده اند.

برچسب ها: نانو ، فناوری ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار