دبير ستاد ويژه توسعه فناوري نانو گفت: با توجه به توان بالاي كشور در توليد محصولات نانويي بايد تغيير نگرش در نحوه درآمد زايي كشور ايجاد شود و اهميت اين موضوع بايد توسط مسوولان و تصميم سازان، فرهنگ سازي شود.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی باشگاه خبرنگاران سعید سرکار در نشست خبری ششمین جشنواره فناوری نانو با اشاره به اینکه ایران در زمينه فناوري نانو جزو كشورهاي پيشتاز در منطقه بوده و در جهان به رسميت شناخته شده است اظهار داشت :ايران در اين زمينه كاملا بومي و مستقل عمل مي كند و با كشورهاي مطرح دنيا تعاملات مستقيم دارد كه نشان از توان بالاي ايران در توليدات محصولات نانويي دارد.

وی با اشاره به اینکه  تجهيزات و مواد بيشترين سهم را در توليدات محصولات نانويي به خود اختصاص داده افزود:اكنون حدود هزار ميليارد تومان به صورت غير مستقيم و ۱۰۰ ميليارد تومان به صورت مستقيم از فناوري نانو درآمد داريم كه توان افزايش آن نيز در كشور وجود دارد.

وی با بيان اينكه  فناوری نانو به عنوان یک فناوری نوظهور ساختار اقتصادی مملکت را تغییر داده است خاطرنشان ساخت: با استفاده از علم نانو بایداقتصاد مبتنی بر مواد خام  را به اقتصاد دانش بنیان تبدیل کنیم.

 

وی به ژاپن ،کره جنوبی و آمریکا به عنوان کشورهایی که اقتصاد آنها مبتنی بر خلاقیت است اشاره کرد و اذعان داشت:این کشورها مزیت خود را در تولید ندانسته و پیشگامی را با خلاقیت حفظ میکنند .

 

سرکار در پایان خاطرنشان ساخت:  آيين نامه ارايه تسهيلات براي جذب سرمايه گذار تدوين شده تا زمينه همكاري بيشتري فراهم شود كه در طول روزهاي برپايي جشنواره به صاحبان ۱۲ نمونه برگزيده ابلاغ مي شود.

به گفته وی  دراين آيين نامه سهم سرمايه گذار و فرد صاحب فناوري مشخص شده است./م
برچسب ها: نانو ، فناوری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار