براي نشر فرهنگ دفاع مقدس دو واحد درسي براي تمام دانشگاه‌هاي آزاد، سراسري و غيرانتفاعي ايجاد خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، مراسم رونمايي از 5 عنوان كتاب تاريخ شفاهي دفاع مقدس با حضور حسن رنجبر كهن نويسنده كتاب ايستگاه دهلران و امير نامي جانشين رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس در ستاد راهيان نور برگزار شد.

در اين نشست خبري حسن رنجبر كهن نويسنده كتاب ايستگاه دهلران در جمع خبرنگاران از خاطرات خود درباره احداث ايستگاه‌هاي صلواتي در دهلران بنا بر درخواست شهيد امينيان سخن گفت.

در ادامه اين نشست خبري امير نامي جانشين رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به دفاع مقدس به عنوان تكرار واقعه عاشورا بنا بر گفته امام خميني عنوان كرد: در واقعه عاشورا در صورتي‌كه حضرت زينب (س) فرهنگ جهاد و شهادت را منتقل نمي‌كرد واقعه عاشورا ابتر بود.

وي با بيان لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعدي و نسل سوم به زبان خودشان افزود: دفاع مقدس بر دوش مردم ايران بود و انتقال فرهنگ دفاع مقدس بايستي با استفاده از همه اقشار صورت بگيرد.

ناجي با بيان افزايش اقدامات بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس ادامه داد: در زمينه نشر فرهنگ دفاع مقدس دو واحد درسي براي تمامي دانشگاه‌هاي سراسري آزاد و غيرانتفاعي ايجاد كرديم به اين منظور سه هزار استاد انتخاب و 1600 استاد موفق به گذراندن دوره موردنظر بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس شدند.

وي اظهار داشت: 1100 استاد با حضور 17 هزار دانشجوي در 1500 كلاس به انتشار فرهنگ دفاع مقدس پرداختند در مدارس متوسطه و ابتدايي و همچنين در كودكستان‌ها بنا بر سياست‌هاي دوستم كارگر، به دليل آمادگي بيشتر كودكان براي دريافت فرهنگ شهادت كلاس‌هايي در زمينه فرهنگ دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وي با بيان در حال انجام برنامه‌ريزي براي ايجاد دو واحد درسي در مدارس به منظور بيان فرهنگ دفاع مقدس است خاطرنشان كرد: در رشته‌هاي پزشكي و پيراپزشكي نيز اين كار را مي‌كنيم 87 نفر دانشجوي پزشكي و پيراپزشكي تحت آموزش قرار گرفت.

وي با اشاره به ابتكارات در دفاع مقدس از جمله تاكتيك‌هاي نظامي بي‌نظير مانند جنگ آب عنوان كرد: در عمليات بيت‌المقدس از همان ابتداي عمليات عبور از رودخانه به عنوان عملياتي مستقل، پس گرفتن سرپل و پيش‌روي تا جاده اهواز و خرمشهر را انجام داديم.

وي با اشاره به استفاده از همين روش‌ها در هر قسمتي از جنگ از جمله رساندن مجروحان از خط مقدم به بيمارستان صحرايي در عرض يك ساعت بيان كرد: نقشي در بنياد به زبان اختصاص داده مي شود و معاونتي در اين زمنيه احداث خواهيم كرد با توافق وزارت آموزش عالي چند رشته جديد درسي در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد تعريف كرديم.

وي اظهار داشت: رشته معارف و دفاع مقدس در مقطع كارشناسي و جغرافياي دفاع مقدس در مقطع كارشناسي ارشد ايجاد خواهيم كرد روز به روز و سال به سال اين رشته كه افزايش پيدا مي‌كند امروز باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس توسط آيت‌الله سعيدي افتتاح شد.

وي با اشاره به اعطاء موج ايماني وخودباوري به جوانان توسط امام خميني در دفاع مقدس و زير 30 سال بودن 85 تا 88 درصد نيروهاي عمل كننده در جنگ گفت: بايستي خاطرات جنگ دقيق، منتقل شود در آينده سعي در استفاده از ظرفيت مساجد، در هفته دفاع مقدس و دهه فجر به منظور برگزاري مراسم جشن اين مناسبت‌ها خواهيم كرد.

وي ادامه داد: از گروه‌هاي دانشجويي، دانش‌آموزي و روحانيت به منظور انتقال فرهنگ شهادت استفاده خواهيم كرد. در اين زمينه سعي خواهيم كرد از مردم شريف و قهرمان ايران به منظور انتقال اين فرهنگ به نسل بعدي و نسل‌هاي آينده بهره مي‌بريم جشنواره‌ها را به شكل جديد در زمينه دفاع مقدس برگزار مي‌كنيم و در حال برنامه‌ريزي براي معاونت بانوان هستيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار