رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل حدود یک‌هزار و 600 بیمار سرطانی دارد که نسبت به میانگین بیماران سرطانی این رقم به نسبت جمعیت متعادل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / فرهاد پورفرضی در همایش متخصصان تشخیص و درمان سرطان در اردبیل اظهار داشت: به دلیل آن که اردبیل قطب شیوع بیماری‌های سرطانی مری و معده است بیشتر این سرطانی‌ها از همین نوع می‌باشند که مطالعات گسترده‌ای نیز در این زمینه صورت گرفته تا علل و عوامل بروز این بیماری شناسایی شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد:‌ هر چند دلایل ژنتیکی، عوامل محیطی و عادت بد غذایی به شیوع بیماری سرطان دستگاه گوارش کمک می‌کند باید با تغییر در عادات غذایی و جلوگیری از مصرف بی‌رویه غذاهای آماده جلوی شیوه بیماری‌های خطرناک و بسیار کشنده را گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز در حیطه وظیفه خود سعی دارد با تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های مناسب جلوی شیوع بیماری‌های مختلف را بگیرد که امیدواریم خود خانواده‌ها نیز در این امر یاریگر ما باشند.

پورفرضی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کنار سرطان برخی از عوامل نظیر تصادفات نیز علت بیشتر مرگ و میرها می‌باشد، اضافه کرد: ما در این راستا سعی کردیم علاوه بر تجهیز مسیرهای اصلی استان به پایگاه‌های اورژانس سعی کنیم در مناطق روستایی نیز خانه‌های بهداشت را توسعه دهیم.

وی بیان کرد: ‌تا پایان برنامه پنجم توسعه و با هدف گسترده کردن برنامه‌های بهداشتی، ‌درمانی در جامعه باید بیش از 500 خانه بهداشت در استان راه‌اندازی شود که در حال حاضر همه این تعهدات انجام شده است/س.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.