رئیس پلیس کشور گفت: امروز ایران در تراز قدرتهای برتر دنیا قرار گرفته است و جزو قدرتهای درجه دوم محسوب نمی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم روز شنبه در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی اظهار داشت: نمایشگاه امروز جلوه ای از مقاومت، ایثار و فداکاری است که از زمان جنگ انجام شده است. این نمایشگاه در مسیر وصول اهداف، آرمان ها و قطع وابستگی به خارج در حال برگزاری است.
 
وی ادامه داد: عنصر اساسی تشکیل حکومت بعد از آرمانها، قدرت سیاسی است و اساسا منافع ملی بر اساس قدرت هر کشور تقسیم می شود.
 
احمدی مقدم ادامه داد: میزان قدرت هر کشور نشان دهنده نقش و سهم او است. امروز ایران در تراز قدرتهای برتر دنیا قرار گرفته است و جزو قدرتهای درجه دوم محسوب نمی شود. امروز می خواهند با ما همکاری کنند و باید بگوییم که پذیرفتن جمهوری اسلامی ایران در روز فتح خرمشهر تثبیت شد. تا آن زمان هیچ کشوری با ما تماس نداشت اما به محض فتح خرمشهر، سیل تماسها برقرار شد.
 
رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه دشمنان فکر می کردند بر اثر فشار روی مردم و مسئولان تغییرات ماهوی در کشور رخ می دهد، افزود: پس از 4 دهه دشمنان خواهان گفتگو با ایران شدند و بسیار مقدمه چینی می کنند تا مذاکره تلفنی یا دست دادن برقرار شود، این یک پیروزی بزرگ برای ایران است. البته اقدامات آنها هیچ دستاورد جدیدی نیست و نشان دهنده این موضوع است که هیچ برگ جدید دیگری برای اعمال فشار بر کشور ندارند.
 
احمدی مقدم با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایپاس اظهار داشت: در سال اول تمامی محصولات این نمایشگاه خارجی بود و شرکتهای داخلی و مسئولان با حسرت از این نمایشگاه بازدید می کردند اما به مرور زمان تولیدات داخلی جای محصولات خارجی را گرفتند. امروز به جرات می گویم حداقل در فناوری پلیسی و ایمنی هر چیزی را که اراده کنیم می توانیم بسازیم.
 
به گفته وی، نیروی انتظامی در سالهای قبل به هیچ عنوان دانش بنیان نبود اما امروز می توانیم ادعا کنیم که در مجموعه علمی کشور این توانایی وجود دارد که هر سفارشی را با کمترین هزینه بسازند.  امروز فناوری ایران یکی از پایه های قدرت کشور است.
 
احمدی مقدم با اشاره به بحث پلیس هوشمند تصریح کرد: در بحث پلیس هوشمند اقدامات نرم و سخت وجود دارد و نیرویی هوشمند است که ترکیب این دو را با هم داشته باشد. سلاح در جای خود باید مورد استفاده قرار گیرد. نمی توان تمامی بحرانهای اجتماعی را با اقدامات امنیتی رفع کرد این در حالی است که در برخی مواقع اقدامات امنیتی باید به موقع انجام شود.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه تمامی موارد مادی و نیروی انسانی در کشور وجود دارد و هر چه سطح مدیریت بالا رود، بهره مندی از این امکانات ارتقاء پیدا می کند.
 
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه این دستاوردها در شرایطی به دست آمد که به طور کلی رقبا تلاش می کردند ما را محروم کنند، گفت: البته باید بگویم آغوش ایران به روی تمامی کشورها باز است و آنها می توانند خدمات فنی را دریافت کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار