دبيرستان ماندگار البرز در هفته گردشگري ميزبان معاون گردشگري کشور بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌در هفته گردشگري با حضور معاون گردشگري، مسئولان آموزش و پرورش کشور و راهنمايان ايرانگردي گردشگري در دبيرستان ماندگار البرز آغاز شد.

سابقه ممتاز اين مدرسه در پرورش دانش آموزان سبب شد که روز اول هفته گردشگري با عنوان گردشگري و اموزش در اين مدرسه به صدا درآيد.

جهانيان معاون گردشگري کشور در آيين نکوداشت هفته گردشگري با اشاره به شعار گردشگري و آب حفاظت از آينده مشترک هفته جهاني جهانگردي، گفت:‌همگام با شعار گردشگري و آب حفاظت از محيط زيست و بهره برداري از اين نعمات خدادادي براي توسعه گردشگري مورد توجه ويژه قرار خواهد گرفت.

وي با تاکيد بر نقش آموزش در توسعه و ارتقا صنعت گردشگري در کشور گفت:‌ با حضور اساتيد و کارشناسان،در طول هفته گردشگري، ‌ دانش آموزان با نقش و اهميت گردشگري آشنا خواهند شد.

معاون گردشگري در ادامه از برگزاري کارگاه آموزشي ويژه دانش آموزان خبرداد و گفت: با گذراندن اين کارگاه، دانش آموزان به عنوان راهنماي گردشگري خانواده،‌ گواهينامه دريافت خواهند کرد.

وي افزود : دانش آموزان با شناخت جاذبه هاي گردشگري منطقه خود و کشور از طريق فضاي مجازي و اقلام تبليغاتي و ... و در ضمن آشنايي با مقوله جهانگردي در عرصه بين الملل، راهنماي خانواده ها و جامعه در طول سفر خواهند بود.

جهانيان ادامه داد:‌ با اجراي طرح دانش آموزي راهنماي گردشگري ،‌ بازديد از جاذبه ها تفريح و سرگرمي صرف نخواهد بود وسفر به عنوان امري آموزشي مورد توجه وي‍ژه دانش آموزان قرار خواهد گرفت و در نهايت دانش آموزان با علم و آموخته هاي خود راهنماي خانواده،‌همکلاسي ها و جامعه خود خواهد بود.

***دانش آموزان از خاطرات سفر بگويند، جايزه بگيرند

معاون گردشگري کشور در مراسم آغاز هفته گردشگري 3 سوال براي دانش آموزان مطرح کرد که از بن شرکت کنندگان در اين مسابقه 1392 نفر به همراه خانواده عازم سفرهاي زيارتي-سياحتي  مي شوند.

موضوع سوالات معاون گردشگري پيرامون رابطه گردشگري و آب،‌ نقش گردشگري در ايجاد صلح و دوستي وبهترين خاطره سفر بود.

براساس اين گزارش، دانش آموزان علاقمند مي توانند پاسخ هاي خود را در اين خصوص به آدرس اينترنتي www.tourismiran.ir ارسال نمايند.

جهانيان در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به تاکيد رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در خصوص استفاده از ظرفيت معلمان و فرهنگيان در راستاي نظارت بر تاسيسات و مراکز گردشگري گفت: 3100 نفر از معلمان و فرهنگيان پس از طي دوره آموزشي به عنوان ناظران و بازرسان افتخاري بر عملکرد تاسيسات  گردشگري و خدمات رساني کمي و کيفي مطلوب به هموطنان در اين مراکز نظارت خواهند کرد.
 
براساس اين گزارش، در آئين نکوداشت هفته گردشگري عباس پيرمراديان رئيس جامعه راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي به زبان ساده مقوله گردشگري و جاذبه هاي بي نظير فرهنگ و تمدن ايران اسلامي را براي دانش آموزان تبيين کرد .

رئيس جامعه راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي در بخشي ديگر از صحبت هاي خود از همکاري راهنمايان تور، وزارت آموزش و پرورش کشور خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، در پايان هر هفته با همکاري وزارت آموزش و پرورش، راهنمايان ايران گردي و جهانگردي و مدارس در محل موزه ايران باستان، گشت آموزشي برگزار خواهد شد.

در قالب اين گشت آموزشي دانش آموزان با تاريخ و فرهنگ ايران و پتانسيل ها گردشگري کشور بيش از پيش آشنا خواهند شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: استان ، البرز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار