امام جمعه موقت تهران گفت: بدحجابی، ابتذال، احیای ارزش‌های غربی، کم کاری در ادارات و رشوه‌خواری؛ مقابله با پایمردی، استقامت و خداگرایی مردم ایران در حماسه دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم سالگرد درگذشت مرحومه حاجیه خانم زهرا ترقی موسس و مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) نیشابور، افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس به ما سبک زندگی آموخت و دیوار ننگین تجمل‌پرستی و اشرافی‌گری را زیر پا گذاشتیم.

وی با اشاره به حضور آیات آسمان فقاهت و معرفت در جبهه‌ها چون سیدرضا بهاءالدیی، میرزا جواد تهرانی، تعدادی از شهدای محراب و ...، اظهار داشت: شهیدان زیادی چون فهمیده‌ها به زیر تانک‌ها دیدیم، شهدا را از یاد نبریم.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در آن مقطع همه اقشار در یک سنگر دور یک سفره می‌نشستند، اضافه کرد: این دوره قطعه بهشتی تاریخ انقلاب و ایران است که در آن معنای زندگی اسلامی را لمس کردیم و تجلی نور قرآن و ظهور عنایت‌های حضرت ولیعصر(عج) بود.

صدیقی با اعتقاد بر اینکه شهیدان آموزگاران تاریخ هستند و به محیط ما احاطه دارند، گفت: زندگی مقدمه رسیدن به قله کمال است که نمونه عینی آن را حضرت امام عصر(عج) می‌دانیم و او محور زندگی عالمیان است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در غیبت ایشان بشریت ماموریت دارد به دستور خود امام زمان(عج) به پرچمداری مراجعه کند که باتقواتر و عالم‌تر از دیگران باشد و این به حکم الهی نه به حکم آرای مردم است و اگر همه مردم رای دهند که رضاخان یا یزید رهبر مردم باشد، اشتباه است.

صدیقی از مرحومه حاجیه خانم زهرا ترقی به‌عنوان خانمی عالم، موفق و مجاهدپرور یاد کرد و تلاش‌های وی را در تاسیس و اداره حوزه علمیه الزهرا(س) نیشابور و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ تحمیلی ستود.

وی با بیان اینکه لباس آخوندی و چادر ذاتا خود تبلیغ دین هستند و چادر پرچم و نماد دینداری، صلابت و حفاظت از شرافت و ناموس است، اضافه کرد: علما و شهدای ما از دامن پاک مادران‌شان بالا رفتند.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه با گرامی‌داشت آغاز سال تحصیلی با بیان اینکه دانشگاهیان ما منادیان معرفت و مناجات عشق به خدا شده‌اند، یادآور شد: جرقه اعتکاف‌ها که عشق بازی با خدا و بست نشینی در کوی یار است از دانشگاه‌ها زده شده است.

صدیقی با اشاره به برگزاری مجالس معنوی متعدد در مراکز آموزش عالی کشور، تصریح کرد: همه اینها آثار مقاومت هشت سال دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه علما باید علوم انسانی دانشگاه‌ها را اسلامی کنند، گفت: چرا به‌خورد دانشجویان، علوم انسانی غربی داده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تا اسلام به بازار، بانک‌ها و شئون ما حاکم نشود وضع همین است، خاطرنشان کرد: اگر تعداد حوزوی‌های ما زیاد و کارآمد باشند، پرونده‌های قضایی و بیماری‌های روحی و اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نیشابور شهر خاطره‌ها است که برای اولین بار در آن از ولایت تجلیل شد، افزود: نیشابور تجلی ولایت‌الله بر مردم بود و امام رضا(ع) عاشقان خود را با دریای جمال خود سیراب کرد.

صدیقی با اشاره به اینکه هرچه امامان ما گفتند کلام خدا و ابلاغ رسالت الهی بود، اضافه کرد: حضرت رضا(ع) مسئله توحید را مطرح کردند که مجرای آن فقط ولایت است.


برچسب ها: مقابله ، ارزش ، غربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.