رئيس اداره جنگلكاري و جنگلداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان گفت: اين استان داراي شش ذخيره گاه جنگلي با مساحت يك هزار و ۱۵۰ هكتار است كه نياز به مراقبت و حفاظت دائمي دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛بهزاد گلابي  افزود: اين ذخيره گاهها با نام هاي چالچاليان و چهار باغ، گنوسر و هيكو و سفيد كوه و اسپيرو در شهرستانهاي شاهرود، مهديشهر و دامغان واقع است.

وي گفت: اين ذخيره گاهها در اجراي سياستهاي سازمان جنگلها و به منظور حفاظت بيشتر و جلوگيري از انقراض گونه هاي با ارزش جنگلي در مناطق حساس و آسيب پذير توسط اين اداره كل احداث شده است.
گلابي گفت: در اين مناطق هر گونه بهره برداري از محصولات جنگلي ممنوع است و از ورود دام به داخل آنها جلوگيري مي شود تا درختان فرصت تجديد نسل داشته باشند و به همين دليل اقدام به حصاركشي اطراف ذخيره گاه شده است.
وي افزود: ذخيره گاه ها از گونه هاي با ارزشي همچون اُرس و بلوط اوري حفاظت مي كند.
وي گفت : خود ذخيره گاه از نظر زون بندي داراي زون هاي مختلفي است معمولا حساس ترين و مهمترين محدوده ذخيره گاه با نام كورزون در مركز ذخيره گاه قرار دارد و هرگونه فعاليت انساني و بهره برداري درآن ممنوع است.
وي گفت: در اطراف اين قسمت محدوده اي با نام بافرزون قرار دارد كه نقش ضربه گير هسته ذخيره گاه يا كورزون را بر عهده دارد.
رئيس اداره جنگلكاري و جنگلداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان، از دوستداران طبيعت خواست در صورت مشاهده هر گونه حريق، تخريب و تصرف در عرصه هاي منابع طبيعي به نزديكترين پاسگاه نيروي انتظامي و يا با شماره هاي تلفن۰۹۶۹۶ ، ۱۵۰۴ ستاد يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان تماس بگيرند./س
برچسب ها: جنگل ، ذخیرگاه ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.