اسنادی از عملیات تروریستی گسترده القاعده در انگلیس فاش شد که سناریویی همانند گروگان گیری اخیر کنیا را نیز شامل می شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سی ان ان، کنار جسد یکی از اعضای بلندپایه القاعده در شرق آفریقا اسنادی پیدا شد که نشان می داد القاعده می خواهد در انگلیس عملیات تروریستی بزرگی انجام بدهد. وی که فاضل عبدالله محمد نام داشت به هنگام عبور از یک مرکز ایست و بازرسی کشته شد. این اسناد امروز فاش شد. چندین نوار ویدئویی و اسناد مختلف دیگر در کنار جسد پیدا شد که نشان می دهد وی یکی از رهبران القاعده در سومالی است. نیروهای دولتی سومالی ، وی را در موگادیشو کشتند. 
میشل شپرد خبرنگار روزنامه تورنتو استار اولین خبرنگاری بود که به این اسناد دست پیدا کرد اما دستگاههای امنیتی انگلیس به او هشدار دادند این اسناد را منتشر نکند زیرا اهمیت اطلاعاتی دارد. این نگرانی وجود داشت که القاعده بخواهد در انگلیس عملیات تروریستی انجام بدهد. فاضل عبدالله محمد به علت دست داشتن در بمب گذاری در سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال هزار و نهصد و نود و هشت از سوی پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) تحت تعقیب قرار داشت. اسناد کشف شده نشان می دهد قرار بوده است طرح تروریستی القاعده در لندن اجرا شود. این عملیات از نظر شیوه اجرا بسیار شبیه عملیات تروریستی اخیر در نایروبی(پایتخت کنیا) بود. قرار بود در این عملیات از مسلسل و بمبهای دست ساز استفاده شود و به یهودیان در انگلیس ضربه وارد شود. هتل دورچستر در لندن و مناطق ثروتمندنشین اطراف آن از جمله اهداف این عملیات بود. آنها می خواستند با مقادیر زیادی بنزین قبل از عملیات وارد هتل شوند و اتاق بگیرند و سپس در روز عملیات، در طبقات پایین هتل حریق عمدی ایجاد کنند و هنگامیکه ساکنان هتل می خواهند از آنجا خارج شوند، همه را گلوله باران و خودشان فرارکنند.
دانشکده هیتون دیگر هدف این گروه تروریستی بود. قرار بود دانشکده معروف هیتون نیز در لندن هدف قرار بگیرد که بسیاری از مقامات انگلیسی درآنجا تحصیل کرده اند. قرار بود عملیات در این مکان ، در روز روشن انجام شود تا بیشترین تلفات را به همراه داشته باشد. 
حمله به مراکز یهودیان نیز دیگر برنامه این گروه بود. قرار بود حمله به یهودیان نیز در تعطیلات دینی آنها که که طی آن دور هم جمع می شوند، انجام شود. البته این طرحها هرگز به اجرا درنیامد. به هرحال، این اسناد نشان می دهد این گروههای تروریستی چه اهدافی مدنظر دارند حتی اگر نتوانند به اهداف خودشان دست پیدا کنند، این نقشه ها، بسیار نگران کننده است. این طرحها نشان می دهد این گروهها ممکن است در آینده بخواهند چه اقداماتی انجام بدهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۲
الکیه
آخرین اخبار