رژيم سم زدا اصطلاحي است كه امروزه بسياري افراد هر چند وقت يكبار به اين نوع رژيم ها رو مي آورند تا سموم بدنشان دفع شود اما اصلاحي علمي نيست.

دكتر حميد عبدي متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه رژيمي به اسم سم زدا وجود ندارد و اصولا غذايي نيست كه باعث دفع سموم بدن شود گفت:‌اين يك اصطلاح عمومي است و افرادي كه با علم پزشكي آشنا نيستند به آن اعتقاد دارند اما كساني كه با فيزيولوژي بدن انسان آشنا هستندمي دانندكه سموم در بدن تجمع نمي كنند و نيازي به رژيمي به سم زدايي نداريم.

وي در ادامه گفت: اين رژيم ها غني از ميوه ها و آب ميوه ها ،سبزي ها و فرآورده هاي آن هستند .ميوه ها و سبزيجات باعث ايجاد سلامت افراد مي شود اما تاثيرشان به اين علت نيست كه باعث خروج سم از بدن شود بلكه دليل فيبربان و تركيب هايي است كه دارند تاثيرهايي كه مي گذارند و در نهايت مي توانند سميت برخي مواد در بدن را كم كنند.

عبدي خاطر نشان كرد: رژيم هاي موسوم به سم زدايي اغلب رژيم هاي پرفيبري هستند كه در طولاني مدت باعث كاهش وزن كاهش چرب و رفع مشكل كبد چرب مي شوند.

وي در ادامه توصيه كرد: گرفتن رژيم هايي كه به يك گروه غذاي مختص مي شود فقط به يك ميوه يا مواد غذايي تاكيد مي كنند درست نمي باشد زيرا عوارض بسياري دارد كه مهمترين آن ها ريزش مو و خرابي دندان ها مي باشد در رژيم هاي غذايي بايد از تمام مواد غذايي لبنيات سبزيجات و ميوه ها استفاده شود ولي با توجه به دستوراتي كه متخصص تغذديه براي آنها تجويز كرده است و توصيه مي شود كه تمام رژيم ها به همراه ورزش انجام گيرد كه به سلامتي بدن خيلي كمك مي كند./ع2

برچسب ها: چاق ، رژیم ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.