پزشکان به تازگی در خصوص انواع مشکلاتی که افراد چاق با آن موجه هستند تحقیقاتي انجام داده اند و دریافته اند علاوه بر مشکلات جسمی و سلامتی این افراد با انواع مشکلات کاری و اجتماعی و خانوادگی نیز روبرو هستند که در کل کیفیت زندگی آنها را کاهش می دهد.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، براساس این تحقیقات افراد چاق معمولا روی صندلی های اتوبوس و هواپیما دچار مشکل می شوند و حتی در هواپیما مجبور به خرید دو تا صندلی می شوند.

گفتنی است: همینطور چاقی و کمبود ویتامین D بر روی سیستم ایمنی بدن این افراد تاثیر گذاشته باعث افزایش خطر ابتلا به آسم و آلرژی می شود.

 بررسی ها نشان می دهند: چاقی به ویژه در بانوان باعث افزایش ابتلا به سندروم پلی کیستيک می شود و باعث ایجاد قاعدگی  نامنظم،، آکنه و حتی ناباروری می شود، که  این عوامل جانبی مشکلات زیادی را متوجه بانوان چاق می کند و باید برای درمان این مشکلات تحت درمان های مختلفی قرار بگیرند.

افراد چاق معمولا بیشتر از  دیگران غذا می خورند  و گاهی این موضوع باعث خجالت و یا سوء تفاهمات در مهمانی ها و جلسات دوستانه می شود.

 افراد چاق معمولا به خاطر مشکلات  هورمونی و حمل وزن زیاد توسط ستون فقرات خود  کمر درد دارند و زود از راه رفتن خسته می شوند و  از گردش و پیاده روی فراری هستند.

این افراد همچنین دچار تعریق بیشتر از حد عادی هستند و باید بسیار سریعتر از دیگران البسه خود را تعویض کنند و تند تند استحمام کنند./ح





برچسب ها: چاقی ، تغذیه ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.