احتمالاً برای شما هم بارها و بارها پیش آمده که قصد مطالعه‌ی کتاب یا صفحات وبی را داشته باشید و نور سفید و درخشان مانیتور در تاریکی محیط اطراف، موجب ناراحتی و آزار چشم‌هایتان شده باشد. اما راه حل چیست؟

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،در ادامه یک روش برای معکوس و تیره کردن رنگ‌ها (Invert) با ابزارهای ویندوزی معرفی می‌کنیم.

استفاده از Magnifier ویندوز

قدم اول: روی منوی استارت ویندوز کلیک کنید. کلمه‌ی Magnifier یا ذره‌بین را در فیلد جست‌و‌جو وارد نمایید. فراموش نکنید که در ویندوز 8 با کلیک روی مکان سابق منوی استارت، صفحه‌ی استارت باز می‌شود که در این صفحه مستقیماً می‌توان کلمه‌ی Magnifier را وارد کرد و سپس در نتایج جست‌و‌جو و در بخش Apps تنها نرم‌افزار یافت شده ذره‌بین ویندوز خواهد بود.





قدم دوم: وقتی نرم‌افزار Magnifier در نتایج جست‌و‌جو ظاهر شد، روی آن کلیک کنید تا اجرا شود. در ابتدای اجرا، صفحه در حالت بزرگ شده قرار می‌گیرد که با کلیک بر روی علامت منفی مجدداً کوچک خواهد شد.


قدم سوم: روی علامت چرخ‌دنده کلیک کنید تا تنظیمات ذره‌بین باز شود. گزینه‌ای به نام Turn on color inversion در دایلاگ باکس باز شده وجود دارد که کار آن معکوس کردن رنگ‌هاست. چک‌باکس آن را انتخاب نمایید تا رنگ‌ها معکوس شوند. با کلیک روی گزینه‌ی Ok خارج شوید.


قدم چهارم: برای راحت‌تر استفاده کردن از ذره‌بین، بهتر است روی آیکان نرم‌افزار که در نوار Taskbar نمایش داده شده راست کلیک کرده و گزینه‌ی Pin this program to taskbar را انتخاب کنید تا همواره در تسک‌بار ویندوز قابل مشاهده و دسترسی باشد. هر زمان به معکوس و تیره شدن صفحات کتاب یا وب نیاز داشته باشید، کافی است روی آیکان ذره‌بین کلیک کنید./ش


برچسب ها: ویندوز ، نوشته ، خواندن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محم
۲۰:۴۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۲
وین با مثبت را بگیرید میاد.
سریع تره.
نه؟