در طی 15 سال اخیر همکاری خوبی بین علوم زیستی و گرایش های مختلف پیش آمده است که پیشرفت های خوبی را نیز حاصل کرده است.

دکتر رحیمی دبیر علمی کنگره ملی دانشجویی علوم زیستی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: سالیانه در کشور کنگره های زیادی در خصوص گرایش های مختلف علوم زیستی انجام می شود ولی اینکه کنگره ای به دانشجویان اختصاص داده باشیم و تمام گرایش های علوم زیستی در یک جا جمع باشد وجود نداشته است.

وی گفت: کنگره ملی دانشجویی علوم زیستی که 3 تا 4 مهر در اصفهان برگزار می شود به تمام گرایش های رشته علوم زیستی از جمله میکروب شناسی، ژنتیک، بیوانفورماتیک، بیو شیمی، گیاه شناسی زیست فناوری و علوم سلولی و مولکولی پرداخته است که در سطح دانشجویی برگزار و دانشجویان مقالات را از کارهی تحقیقاتی خود ارایه می کند.

دبیر علمی این کنگره عنوان کرد: 800 مقاله ارایه شده است که از این تعداد 80 سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارایه می شود برای هر پانل نیز یکی از اساتید در نظر گرفته شده اند که در خصوص گرایش های مختلف به ارایه مباحث جدید می پردازند.

وی ادامه داد: تمام فعالیت های تحقیقاتی که در کشور انجام می شود بر پایه علوم زیستی بوده است در طی 15 سال اخیر پیشرفت های که داشتیم چه از نظر تعداد مقالات و چه تحقیقات کاربردی بر پایه علوم زیستی بوده است همکاری خوبی بین علوم زیستی و گرایش های مختلف پیش آمده که پیشرفت های خوبی را حاصل کرده است./ع2

برچسب ها: ژنتیک ، دانشجو ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار