افزايش قدرت خريد مردم با كاهش هزينه هاي توليد امكان پذير مي شود چرا كه باعث تشويق سرمايه گذاران به سرمايه گذاري و افزايش توليد مي شود.

فرشيد سيم بر كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق گفت: اولين اقدام براي پايين آوردن هزينه هاي توليد كنترل تورم است و با انضباط شديد و سخت در امور مالي بودجه دولت مي توانيم تورم را كنترل كنيم.
وي افزود: براي جذب  نقدينگي به فعاليت هاي توليدي بايد سرمايه گذاران بتوانند آينده را پيش بيني كنند و تشويق به سرمايه گذاري شوند.
اين كارشناس اقتصادي بيان كرد: حمايت هاي جدي دولت از نظر سوبسيت توليدي از نظر واردات و صادرات توليد كنندگان باعث مي شود كه درآمد يا ثروت در دورن جامعه به صورت متناسب و عادلانه بتوانند در رونو دراز مدت يا ميان مدت ادامه پيدا كنند به طوري كه قدرت خريد مردم نيز افزايش پيدا مي كند.
سيم بر ادامه داد:‌كاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي  و تقويت بهبود روابط بين الملل باعث كاهش نرخ ارز مي شود به طوري كه كاهش نرخ ارز هزينه هاي توليد را كاهش مي دهد.
سيم بر خاطر نشان كرد: بايد از تصميمات عجولانه و ناگهاني پرهيز كرد و كنترل بيشتري بر روي كالاهاي وارداتي و صادراتي براي جلوگيري از سو استفاده انجام شود./
برچسب ها: خرید ، قدرت ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار