استاددانشکده خبر گفت: اشاره اوباما به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به حرام بودن تولید سلاح‌ هسته‌ای و کشتار جمعي، به نوعي اذعان رئيس جمهور آمريکا بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران است.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه اظهارات اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل را مي‌توان تلاش آمریکا براي نزدیکی به ایران تلقی کرد، اظهارداشت: اشاره اوباما به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به حرام بودن تولید سلاح‌ هسته‌ای و کشتار جمعي، به نوعي اذعان رئيس جمهور آمريکا بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران است.

اين استاد دانشگاه با تاکيد براينکه باراک اوباما چراغ سبزی به نهادهای دیپلماسی خود براي تعامل سازنده با ایران داده است، گفت: شايد از سويي بتوان اين گفتگوها را گامي مثبت دانست، اما از سوي ديگر نبايد زياد نسبت به سياست‌هاي آمريکا خوشبين بود، چرا که سیاست خارجی آمریکا تابعی از سیاست‌های لابی صهیونیستی است و این رژیم غاصب اجازه نمی‌دهد روابط ایران با آمریکا به حد قابل قبولی رسد.
 
وي ادامه داد: رژيم صهیونیستی همواره تلاش کرده تا ايران را به ساخت بمب هسته‌اي متهم کند و در اين راستا نيز اقدامات رسانه‌اي بسيار قوي‌اي انجام داده است.

اين کارشناس سياسي با توجه به اظهارات باراک اوباما گفت: صداقت آمريکا در سخنان خود زماني محقق مي‌شود که شاهد گام‌هاي عملي از سويشان باشيم.
 
هانی‌زاده با توجه به واکنش منفی سناتورهای آمریکایی و "بنیامین نتانیاهو" مبنی بر دروغين بودن کلام ايران در مذاکرات اظهار داشت: نخست وزير رژيم صهيونيستي از ساليان گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران دست به مانورهای سیاسی و تبلیغاتی بسیار زده و تحت هیچ شرایطی قانع نمی‌شود که واقعیت‌های موجود در جهان و ایران را بپذیرد.

استاد دانشکده خبر در خصوص نوع برخورد رژيم صهيونيستي در برابر ايران گفت: شیوه بنیامین نتانیاهو ایجاد ترس و نگرانی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

اين کارشناس سياست خارجي با تاکيد بر اينکه صهيونيست‌ها با داشتن بيش از 200 کلاهک هسته‌ای همواره امنیت منطقه و جهان را با مخاطره مواجه مي‌کنند گفت: لذا در درجه اول رژیم صهیونیستي باید به معاهده منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی بپیوندد در غير اين صورت چنين واکنش‌هايي از سوي نخست وزير رژيم صهيونيستي از نظر ملت‌های جهان فاقد اعتبار است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار