یک شاعر و نویسنده کرمانشاهی معتقد است؛ هر جنگی با همه نابسامانی هایش می تواند بهشت سوژه های هنرمندان خلاق باشد و ثبت هنرمندانهوقایع مربوط به سال های جنگ تحمیلی می تواند به بلوغ ادب مقاومت ایران در میان آثار ادبی جهان بینجامد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


جلیل آهنگرنژاد گفت: از گذشته های دور تا به امروز ادبیات مقاومت جزء لاینفک شاکله فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی بوده است و از سروده های حماسی گرفته تا نظیره سرایی های متنوع در قرون بعدی همه و همه نشان از این اصل اصیل دارد که ایرانیان همواره دفاع از آیین و سرزمین خود را مقدس می دانسته اند و بر این اساس، نگاه های هنرمندانه شان را با حماسه و دفاع آبرومندانه گره زده اند.

این شاعر و نویسنده کرمانشاهی افزود: جنگ تحمیلی با همه ابعاد گوناگونش، سالها همسایه دیوار به دیوار مردمی شجاع و رشید بود که تلخی هایش را می چشیدند و برای پاسداری از این مرز و بوم، جسورانه بر دشمن شبیخونها زدند، اما این جنگ با همهتلخی هایش جلوه های ماندگاری می توانست با خود داشته باشد که یکی از این جلوه ها خلق آثاری با مضامین دفاع مقدس و ادبیات پایداری بود.

به گفته وی اکنون که بر بلندای حدود سه دهه ادبیات دفاع مقدس ایستاده ایم، از این فاصله به خوبی می توان متون تولیدی را به وضوح دید و تجزیه و تحلیل کرد./س



برچسب ها: کرمانشاه ، شاعر ، دست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.