معاون درمان وزیربهداشت گفت: برای رسیدن به اهداف مد نظر در حوزه بهداشت باید به کمبودها توجه ویژه داشت و مشکل اصلی حوزه سلامت، تأمین اعتبار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، دکتر امامی رضوی که در جلسه شورای اداری زابل سخن می گفت اظهار داشت: 25 درصد از تأمین ارتقای سلامت مردم در یک جامعه برعهده کارکنان وزارت بهداشت است و 75 درصد باقی مانده برعهده سایر ارگانها می باشد و خوشحالیم از این بابت که در شوراهای اداری کارگروه سلامت تشکیل می گردد که خود این موضوع نشان دهنده اهمیت بحث سلامت برای مسئولین میباشد.

وی ادامه داد: برای ارتقای بحث سلامت باید تلاشها مضاعف گردد و مطالعات نشان داده که سرمایه گذاری در بخش سلامت توأم با ارزش افزوده می باشد یعنی به ازای هر یک ریال سرمایه گذاری در این بخش 40 ریال ارزش افزوده ایجاد خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: دانشگاه علوم پزشکی زابل نیاز به نیروهای دانشمند دارد که با ادامه تحصیل نیروها بالنده ترخواهد شد.

دکتر امامی رضوی افزود: باید از نیروهای موجود بهترین استفاده انجام گیرد.

وی تصریح کرد: منطقه سیستان جز اولویتهای ماست و در هر حوزه ای که هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زابل و یا رئیس دانشگاه تشخیص بدهد ما آمادگی داریم کمک کنیم.

هوشنگ ناظری، فرماندار زابل نیز در این جلسه بیان داشت: طوفان‌های متعدد و ایجاد ریزگردها در منطقه سیستان باعث بروز بیماری‌های گوش، حلق و بینی برای مردم شده است. شرایط سخت زندگی موجب شده آمار مهاجرت مردم از این شهرستان طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری پیدا کند./س

برچسب ها: اعتبار ، مشکل ، حوزه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.