کارشناس مسئول حفظ نباتات مديريت جهاد کشاورزي نيشابور گفت: روند توليد محصول سالم پسته و گوجه‌فرنگي با صدور شش مورد پروانه و مجوز اداره‌کل استاندارد و تحقيقات صنعتي خراسان رضوي در این شهرستان آغاز شد.




مهندس علي‌رضا زارعي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود:تاکنون تعداد هشت پرونده براي متقاضيان توليد محصول سالم تشکيل و به مراجع ذي‌ربط ارسال شده است که اخيرا شش مورد از تقاضاها منجر به صدور پروانه «رعايت مرز بيشينه مجاز آفت‌کش‌ها و سموم» شده و بقيه نيز در حال پيگيري و صدور مجوز هستند.

وی با بیان اینکه مزارع با نظارت کارشناسان گياه‌پزشکي و ناظران فني اداره مي‌شود، اظهار داشت: مزارع کشاورزي متقاضيان اجراي اين پروژه‌ها تحت پوشش طرح مديريت تلفيقي آفات و بيماري‌ها بوده است.

کارشناس مسئول حفظ نباتات مديريت جهاد کشاورزي نيشابور با اشاره به اینکه بر اين اساس براي مبارزه با آفات و بيماري‌ها از کارت زرد، تله‌هاي فرموني و بازديدهاي ميداني بهره‌گيري شده است، عنوان کرد: استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها در توليد اين محصولات در حد مجاز، به ميزان لازم و به موقع صورت گرفته و به حداقل ممکن تقليل مي‌يابد.

زارعی خاطرنشان کرد: در مزارع توليد محصول سالم که در حال حاضر دو محصول گوجه فرنگي و پسته را تحت پوشش قرار داده است، استفاده از روش‌هاي پيش‌آگاهي به‌منظور مبارزه به‌موقع و اصولي با آفات و بيماري‌ها نقش مهمي داشته است و به جاي به کارگيري کودهاي شيميايي از کودهاي آلي، کودهاي پوسيده دامي و محلول‌پاشي بهره گرفته مي‌شود./ب

برچسب ها: محصول ، گوجه فرنگی ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.