گزارش هاي منتشر شده در روز چهارشنبه حاکي است آژانس امنيت ملي آمريکا از سفارت هند در واشنگتن و دفتر هند در سازمان ملل متحد در نيويورک جاسوسي مي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، بر اساس اين گزارش، اين اقدامات جاسوسي از طريق تجهيزات پيچيده جاسوسي و احتمالا کپي کردن هارد رايانه انجام شده اند.
روزنامه هندو - که با گلن گرين والد خبرنگار روزنامه گاردين انگليس همکاري مي کند -  گزارش داد دفاتر ديپلماتيک هند در صدر فهرست فوق محرمانه اي از کشورها قرار داشتند که براي جاسوسي گسترده انتخاب شده بودند.
اين روزنامه با اشاره به  اسناد محرمانه داخلي سازمان جاسوسي آمريکا گزارش داد آژانس امنيت ملي آمريکا  دفتر هند در سازمان ملل متحد و سفارت هند را به عنوان "اهداف مکاني" به منظور نفوذ در رايانه ها و مکالمات تلفني با ميکروفن هاي بسيار پيشرفته  انتخاب کرد.
اين روزنامه گزارش داد سفارت خانه و دفاتر هند در آمريکا به منظور استفاده تکنيک هاي جاسوسي متفاوت از جمله فن آوري که  تصوير برداري از هارد درايو رايانه هاي را تسهيل مي کند  ، انتخاب شده بودند.
هند و آمريکا مشکلاتي را پشت سر گذاشته اند و طي يک دهه گذشته به هم پيماناني محکم تبديل شده اند و 
مانموهان سينگ نخست وزير هند  قرار است روز جمعه با باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا ديدار کند.
افشاي فعاليت هاي جاسوسي آمريکا - که ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنيت ملي آمريکا آن را فاش کرد -  روابط بين اوباما و هم پيمانانش به ويژه ديلما روسف رئيس جمهور برزيل را تيره کرده است .
در گزارش روزنامه هندو به جزييات بيشتري از افشاگري هاي گذشته که توسط روزنامه گاردين در ماه ژوئيه درباره جاسوسي آمريکا از 38 سفارت خانه و دفاتر ديپلماتيک منتشر ده بود ، اشاره شده است.
دهلي نو پيشتر از نظارت گسترده بر کاربران اينترنتي و همچنين مکالمه هاي تلفني توسط آژانش هاي جاسوسي آمريکا حمايت و اعلام کرد چنين اقداماتي به جلوگيري از وقوع  حملات تروريستي  کمک کرد.
  اما وزارت امور خارجه هند درباره جاسوسي از دفاتر ديپلماتيک خود در ماه ژوئيه ابراز نگراني و اعلام کرد اين موضوع را با مقامات آمريکايي در ميان خواهد گذاشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار