نمایش سنتی ایرانی، خیمه شب بازی "مروت نامه پهلوانی به کارگردانی سبا اصلیان " در تاریخ 22 سپتامبر 2102 جهت اجرا در جشنواره بین المللی عروسکی بالی راهی اندونزی و مالزی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "مروت نامه پهلوانی"‌ به کارگردانی سبا اصلیان، دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته تئاتر، در دانشگاه مالایا   (university Malaya)  و نوشته مهدی صفاری نژاد در ایران بوده است.

سبا اصلیان درباره نمایشش می‌گوید: مدت زمان این نمایش،‌23 دقیقه است و 4 شخصیت اصلی دارد که عروسک گردانی توسط من و خانم مهتاب مهدوی فر انجام می‌شود ومرشد پای خیمه هم محمود دهقان هراتی هستند که نوازندگی تنبک را نیز خود به عهده دارند. 

طراحی عروسک ها به  طور مشترک توسط من و همکاری شفق گنجه ساخته شد‌اند. 

تنظیم موسیقی با همکاری آبتین جاوید و ساخت خیمه به همت آقای افشین اصلیان انجام شده است. 

داستان نمایش درباره دختری به نام نازی است عاشق غول شاعری می شود.  پهلوان که مردی قوی و مورد اعتماد مردم است، از سوی مردم  برای مبارزه با غول انتخاب می شود  تا او را از شهر بیرون کند. نازی خانم گریان از پهلوان می خواهد کهغول را نکشد.  پهلوان که مردی مهربان است به پاس حمایت از ماهیت عشق، به غول راه و رسم مبارزه می آموزد تا در میدان نبرد بتواند خودش(پهلوان) را شکست بدهد و در نهایت بعد از مبارزه‌ای واقعی وجوانمردانه به کلبه‌ای میان جنگل می رود و از دنیای پهلوانی خداحافظی می‌کند.

سبا اصلیان در ادامه افزود که ورودش به دنیای خیمه شب بازی از سال 2009 شروع شد (در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایشهای آیینی سنتی) و این موفقیت را مدیون آموزشهای اساتید ارجمند نمای های ایرانی خصوصا داود فتحعلی بیگی است که اولین بار مبارک، شخصیت معروف خیمه شب بازی ، را به او معرفی کرد و وی را برای شرکت در جشنواره بین المللی نمایشهای آیینی و سنتی ایران تشویق کرد.

اصلیان در ادامه از تور خیمه شب بازی به دور مالزی خبر داد که پس از بازگشت گروه از اندونزی به مدت 2 ماه انجام خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدوارای کرد که ایاجرا،  قدمی در جهت معرفی فرهنگ غنی ایران به آسیای جنوب شرقی باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار