با توجه به افزایش و رشد جهش علمی امروزی روند جذب اعضای هیئت علمی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛‌محمدعلی کی نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری با موضوع روند جذب هیئت علمی و گزارش عملکرد هیئت عالی جذب گفت: در سال 1386 مصوبه ای با جذب اعضای هیئت علمی موسسات آموزشی پژوهشی و آموزشگاه های عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است. 
 
وی عنوان کرد: این اعضا ترکیبی از اعضای حقیقی و حقوقی رییس نهاد نمایندگی وزیر علوم و تحقیقات وزارت بهداشت نماینده رییس جمهور در هیئت علمی گزینش کشور دو نماینده دانشگاه های دولتي و غیر دولتی 2 دبیر هیئت مرکزی برای ایجاد انسجام و وحدت روسیه توانمندی و پویایی جامعه انتخاب می شوند. 
 
وی خاطرنشان کرد: از اهداف این ساختار ایجاد وحدت رویه ساماندهی در چارچوب نقشه جامع علمی کشور عادلانه شدن فرآیند جذب امکان جذب صلح در چارچوب نقشه علمی و فراهم آوردن امکانات سیاست گذاری و برنامه ها است. 
 
وی در ادامه گفت: هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی از سه ساختار وزارت علوم و تحقیقات وزارت بهداشت و هیئت مرکزی جذب با ترکیب اشخاص حقیقی و حقوقی ایجاد شده است که وظیفه هماهنگی نظارت امور از طرف هیئت علمی را به عهده دارند. 
 
وی در ادامه افزود: تعداد جذب و پراکندگی در برخی دانشگاه های از 5 تا هفت نفر است تا این ساختار از سال 1386 تا بهمن ماه که هر سال با دو بار فراخوان در شهریور و بهمن ماه هر سال به صورت غیر متمرکز و نیمه متمرکز بوده است. 
 
وی در ادامه افزود: فرد به صورت یک سال استخدام تا مراحل بعدی جذب اعضای هیئت علمی شود و این بر عهده دانشگاه ها است. 
 
همچنین دانشگاه هایی که هیئت علمی ممیزی دارند کارهای فرد متقاضی در این هیئت انجام می گیرد و دانشگاه هایی که ممیزی ندارند از طریق کار گروه علمی با 17 شاخص و 17 وزن به وسیله 5 تا 7 نفر جمع و متوسط گیری وضعیت علمی این اعضا مشخص می شود و در کار گروه علمی رییس دانشگاه به عنوان مدیر گروه است و می تواند از متخصصین دعوت کند تا میزان صلاحیت اعضای هیئت علمی مشخص شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار