مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: دستگاه حفاری تونل(TBM) خط 2 قطار شهری مشهد با آغاز کار از شفت شمالی طبرسی، در چهارراه گاز به ایستگاه چهارم رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد، مسعود بیژنی گفت: از لحظه ورود دستگاه TBM به ایستگاه چهارم شمالی، در مورد وضعیت فعلی خط 2 قطار شهری مشهد، این دستگاه TBM با حفاری مسیر مورد نظر خود از شفت شمالی و با گذر از سه ایستگاه، به چهارمین ایستگاه به نام ایستگاه D رسیده است و توسط اپراتور از محل شفت شمالی هدایت میگردد.
وی با اشاره به حفر 50 درصد از مسیر تونل خط 2 قطار شهری مشهد توسط این دستگاهها افزود: این حفاری به طور متوسط در عمق 18 متری از سطح زمین و به قطر 9 متر و 45 سانتیمتر در حال انجام است که دستگاه TBM دو ماه در این ایستگاه که 120 متر طول دارد، توقف خواهد داشت تا مسیر برای ادامه حرکت این دستگاه زیرسازی و ریلگذاری شود.
وی اظهار کرد: به علت مشکلات مالی، مناقصه برخی از ایستگاهها هنوز انجام نشده که برای جلوگیری از توقف دستگاه TBM میبایست حفاری تونل ادامه یابد و بعد از حفاری تونل نسبت به احداث ایستگاه موردنظر اقدام شود.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به مشکلات ترافیکی ایجاد شده بر اثر احداث برخی ایستگاههای مسیر عنوان کرد: سقف ایستگاه تقاطع چهارراه گاز با بولوار طبرسی اجرا شده است و به همین دلیل محدودیتی برای تردد وسایل نقلیه در این تقاطع ایجاد نشده اما در ایستگاه جام عسل به علت محدودیت منابع مالی، سقف ایستگاه هنوز اجرا نشده که با اختصاص 10 میلیارد تومان این مشکل ظرف هشت ماه حل خواهد شد.
بیژنی با اشاره به اینکه در صورت عدم وجود مشکلات، دستگاه TBM قادر به حفاری 15 تا 20 متر طول در روز خواهد بود، تصریح کرد: 300 نفر بر روی دو دستگاه TBM موجود در خط 2 قطار شهری مشهد فعالیت میکنند که ادامه فعالیت آنها نیازمند بودجه مورد نیاز است.
وی افزود: طول خط 2 قطار شهری مشهد 12.5 کیلومتر است که با احتساب ایستگاهها این مقدار به 14 کیلومتر افزایش مییابد و این ایستگاه به نام ایستگاه D، چهارمین ایستگاه در مسیر شفت شمالی است که دستگاههای TBM در محل ایستگاه میدان راهآهن خارج میشوند که امیدواریم تا سال 94 یا اوایل 95 این خط به بهرهبرداری برسد.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه هر ایستگاه به طور متوسط 15 میلیارد تومان هزینه لازم دارد، گفت: سختترین عملیات ایستگاهی ما مربوط به میدان شهدا با عمق 24 متر است که محل ارتباط خطوط 2، 3 و 4 قطار شهری است و عملا پیمانکار را با مشکلاتی مواجه ساخته ولی احداث این ایستگاه در کشور بینظیر است.
بیژنی با عنوان اینکه حد مجاز انحراف حفاری توسط دستگاه TBM پنج سانتیمتر است، افزود: تاکنون با وجود حداکثر انحراف یک سانتیمتر از مسیر میتوانیم بگوییم هیچ انحرافی نداشتهایمز./
برچسب ها: رسیدن ، خط ، دو ، قطار ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.